Autor Wątek: Strzały do SAMICK SKB 50  (Przeczytany 6981 razy)

michal18

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
Strzały do SAMICK SKB 50
« dnia: Maj 06, 2009, 09:14:12 pm »
planuje kupić tego samicka 60 funtowego jako pierwszy łuk

sam nie mam żadnego doświadczenia oprócz kilku strzałów z ~50# longbowa, właściciel tego łuku używa strzał karbonowych z lotkami naturalnymi - bardzo zachwalał te promienie karbonowe

i tutaj moje pytania.. czy różnice między promieniami drewnianymi a karbonowymi są aż takie duze?

domyślam się że lotki zużyją się wcześniej niz promienie - czy będzie potrzeba jakiejś maszynki do przyklejania lotek?

powiedzmy, że chce mieć 10 strzał mógłby ktoś podać w jakich ilościach powinienem kupić nasadki, groty i lotki?

Pozdrawiam, Michał Kozar

N.E.M.O

  • Gość
Odp: Strzały do SAMICK SKB 50
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2009, 09:37:52 pm »
Cytuj
planuje kupić tego samicka 60 funtowego jako pierwszy łuk
sam nie mam żadnego doświadczenia oprócz kilku strzałów z ~50# longbowa...

Jeśli jest tak jak piszesz, to najprawdopodobniej ten wariant SKB po prostu Cię "zajedzie", mimo ze w porównaniu z innymi łukami o tej sile jest i tak bardzo "przyjazny" dla użytkownika...ale my tu nie o tym...

Różnica miedzy promieniami drewnianymi a węglowymi jest kolosalna-zwłaszcza jeśli chodzi o ich wytrzymałość(co przy 27 kg nie jest bez znaczenia) i powtarzalność...
Jeśli chcesz strzelać wyłącznie rekreacyjnie(a nie "bawić się w rycerza") to lepsze będą strzały karbonowe(wyłącznie z piórami-nie lotkami gumowymi)...

Tak na marginesie: Longbow 50# nigdy nie będzie tak sprawny jak refleks o tej samej sile...

pozdr


P.S

Najlepiej mieć wszystkiego na komplet strzał-czyli na 12 sztuk...zapas "części zamiennych" trzeba też co jakiś czas uzupełniać-nic nie jest wieczne,niestety...najbardziej narażone na zniszczenie są nasadki...
Lotki można kupić gotowe-lub wyciąć je samemu(taniej wychodzi)...

« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2009, 09:49:22 pm wysłana przez N.E.M.O »