Regulamin/Plan III Turnieju 2D w Toruniu ? 26.04.2009r.:
1)Turniej ma charakter towarzyski. Ma służyć dobrej zabawie uczestników i sprawdzeniu swoich sił w strzelaniu terenowym
2) Czas i miejsce:
- turniej odbędzie się w niedzielę 26.04.09 o godz. 11.00 (jest to czas rozpoczęcia imprezy więc wskazane jest aby uczestnicy pojawili się około godziny 10.30)
- turniej zostanie przeprowadzony w Toruniu w Forcie VIII (i jego najbliższej okolicy) ul. Bielańskiej (dokładne wskazówki dla osób, które tam jeszcze nie były zamieszczę w osobnej wiadomości)
3) Wymagania co do strojów: brak jakichkolwiek wymagań jednakże mile widziane osoby w strojach historycznych.
4) Wymagania sprzętowe:
- łuki klasyczne (proste oraz refleksyjne w całości drewniane jak i laminowane) bez celowników stabilizatorów, klikierów itp. udogodnień. Jeżeli pojawią się osoby chętne do udziału w turnieju, a dysponujące np. łukami gołymi zostanie wydzielona dla nich osobna kategoria.
- strzały: z grotami toczonymi - minimalna ilość strzał to 3 szt. Strzelający powinien przez cały czas trwania turnieju używać zestawu tych samych strzał. Wymiana strzały może mieć miejsce jedynie w wypadku zniszczenia pocisku.
4) Tarcze: strzelać będziemy do tarcz z sylwetkami zwierząt 2D oraz 3D, z trzema strefami trafień, punktacja 10-8-5 pkt (wypadku trafienia w linię liczymy pkt na korzyść strzelającego).
5) dystanse: w zależności od warunków terenowych i rozmiarów celu od kilku do ok 40 m
6) eliminacje: brak takowych
7) nagrody: będą ? ale symboliczne
Przebieg zawodów:
a) Rywalizacja odbywać się będzie w 3 kategoriach
-juniorzy (do 18 lat)
-seniorzy (od 19 lat)
-amazonki -bez ograniczeń wiekowych
b) Podczas zawodów uczestnicy przejdą dwukrotnie trasę o długości ok 800 m na której rozstawionych będzie 10 tarcz sylwetkowych 2D oraz 2 stanowiska z 2 celami 3D. Na każdym stanowisku 3D oddane będą 2 strzały, po jednym do każdej figurki.
c) Zawodnicy będą wyruszać na trasę w grupach 4-5 osobowych
d) Wszystkie grupy wyruszą równocześnie, każda grupa rozpocznie strzelanie na innym stanowisku
e) Na każdym kolejnym stanowisku łucznicy z każdej grupy oddają po 2 lub 3 strzały. Strzelają pojedynczo (o kolejności decydują sami łucznicy z każdej grupy). Miejsce z którego należy strzelać zaznaczone będzie wbitym w ziemie palikiem. Każdy ze strzelających w czasie strzelania musi dotykać palika z oznaczeniem stanowiska.
f) Po oddaniu strzałów do danego celu cała grupa wspólnie podlicza uzyskane przez każdego z zawodników punkty, które następnie zapisywane są na karcie punktowej
g) Po przejściu całej trasy, zawodnicy zdają karty punktowe sędziemu, który podsumuje wyniki.
9) Podczas oczekiwania na start i po zakończeniu rundy przez poszczególne grupy będzie można postrzelać do tarcz zlokalizowanych w miejscu startu.
10) Podczas turnieju każdy zawodnik odda 68 strzały, ponieważ przewidywane jest dwukrotne przejście wyznaczonej trasy. Przewidywany czas trwania turnieju 4-4,5 godziny.
11) Po rozstrzygnięciu wygranych oraz wręczeniu nagród w 3 kategoriach, rozpocznie się druga część imprezy tzn. porównanie łuków w dwóch kategoriach. Porównanie będzie dotyczyło długi łuk angielski vs łuk refleksyjny, oraz łuk drewniany vs łuk laminowany. Konkurować będą łuki w sile penetracji oraz zasięgu (test zasięgu badany będzie na lotnisku które znajduje się tuż za fortem). Jeżeli wszystko ułoży się pomyślnie testy penetracji będą dotyczyły blachy oraz kolczugi. Strzały z których testy będą dokonywane powinny mieć porównywalne parametry. W linku poniżej znajdują dokładniejsze ustalenia tych zmagań:
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=1855012) Wpisowe: przewidywane jest symboliczne wpisowe w wysokości 5 zł na osobę na pokrycie kosztów imprezy.
Uwagi końcowe: prosimy o zabranie wygodnego obuwia ponieważ miejsce turnieju obfituje w strome wzniesienia, a chcemy uniknąć kontuzji zawodników Smile
Poniżej przygotowałem również mapkę z zaznaczonymi stanowiskami. Jest to mapka poglądowa i mam nadzieję że zachęci niezdecydowanych Smile
http://www.ifotos.pl/?page=2&image=91873.jpgŻółta flaga oznacza miejsce przyjazdu i wymarszu po trasie. Czerwona flaga oznacza stanowiska z celami 2D i 3D.
Bardzo prosimy o podawanie przewidywanej ilości łuczników.