Autor Wątek: Łuk na początek  (Przeczytany 1809 razy)

sajko

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 8
Łuk na początek
« dnia: Maj 07, 2016, 08:59:43 pm »
Witam, noszę się z zamiarem kupna łuku Samick Polaris Optimo, mam 23 lata i jestem kobietą o wzroście 173cm, rozpiętość ramion 176cm. Po moich wyliczeniach (jestem laikiem, nigdy wcześniej nie strzelałam z łuku) mierzyłabym w 66" długości łuku i 20f naciągu. Piszę by upewnić się, że będzie to dobry zakup i nie zrobię sobie łukiem krzywdy  ;) Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję.

Tomasz Ryszka

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 1445
  • ŚKŁ REFLEX
    • ŚKŁ "Reflex"
Odp: Łuk na początek
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2016, 09:18:31 pm »
Witaj...

długość naciągu wynosi dla Ciebie 27.5" z podanej rozpiętości ramion. Spokojnie możesz brać łuk o wielkości 68". 66" to tak bardziej dla 26" naciągu. Poza tym wszystko. Jesteś jedną z nielicznych osób która widać że poczytała forum zanim zaczęła zadawać pytania. 20 funtów to w zupełności wystarczająca siła jak na początek. Będziesz się mogła skupić na postawie no i z uśmiechem na ustach oddawać dziesiątki a później i setki strzałów.

Pamiętaj że do łuku potrzebujesz strzały (zapytaj w sklepie o Easton Inspire - parametry Ci dobiorą w sklepie jak podasz im długość naciągu 27.5" i że do tego łuku) oraz napinacz cięciwy. Dodatkowo ochraniacz na przedramię oraz skórkę na palce :)


Reszta wyjdzie w praniu. Napisz skąd jesteś to może się znajdzie jakiś klub blisko Ciebie albo inni łucznicy.
Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.

Munin

  • Gość
Odp: Łuk na początek
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2016, 09:21:24 pm »
Cześć
Twoja wyliczona długość naciągu to 27.75 cala, łuk do tej długości naciągu 66" - 68".
Myślę, że 20 funtów będzie wystarczającą mocą na początek.
Do tego strzały jak Easton Inspire to w okolicy 900.
Życzę abyś mocno zapadała na tę chorobę ;)

sajko

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 8