Autor Wątek: Robin Hood świetny łuk  (Przeczytany 11939 razy)

Scals

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
Robin Hood świetny łuk
« dnia: Maj 05, 2016, 01:06:39 pm »
Witam!

Potrzebuje pomocy w doborze łuku. Interesuje mnie łuk klasyczny w granicach 600zł + strzały i akcesoria. Mam 20 lat 182cm. Nie mam dużego doświadczenia z łucznictwem. Kupiłem sobie na początek łuk klasyczny Robin Hood 30-35lbs i nie wiem czy ten łuk jest po prostu zje**ny w każdym jego aspekcie czy może marny ze mnie łucznik :D Miałem strzały drewniane, były spoko ale szybko się łamały, odpadały groty, odpadały lotki. Później kupiłem strzały aluminiowe, były bardziej wytrzymałe ale mniej celne i w końcu się pogięły (nie polecam). Strzelając z Robin Hooda strzały po prostu lecą gdzie chcą (strzelam z około 15-20m). Mam wielką prośbę o pomoc w dobraniu odpowiedniego łuku i strzał do niego. Dodam jeszcze, że łuk trzymam prawą ręką a siła naciągu 30-35lbs jest trochę za mała. Na koniec mam jeszcze kilka pytań dotyczących moich problemów ze strzelaniem.

1. Czy strzała zaraz po wystrzeleniu powinna lecieć od razu prosto? (moje się miotały i dopiero po jakimś czasie stabilizowały)
2. Czy strzała powinna mocno siedzieć w cięciwie? Czy to ma znaczenie? Na moją logikę ma duże, a strzały aluminiowe które kupiłem były naprawdę mocno zakotwiczone w cięciwie ( do tego stopnia że żeby ją włożyć łuk wyginał się 1/5 swoich możliwości.
3. Zaraz po wypuszczeniu strzały z cięciwy, uchwyt za który trzymam łuk strasznie ociera mi kciuka (po 15 strzałach skóra jest po prostu przetarta, leci krew itp.)
4. Czy normalne jest, że lotki strzały za każdym strzałem ocierają się o łuk i po jakimś czasie lotki odpadają (nie mówiąc o przecieraniu łuku)



spite

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 216
Odp: Robin Hood świetny łuk
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2016, 01:15:09 pm »
tak z ciekawości...jeszcze przed jakąkolwiek poradą... dużo kosztował Cię ten łuk?

Tomasz Ryszka

  • Stały bywalec
  • ****