Autor Wątek: Co sądzicie o używaniu dłuższych strzał?  (Przeczytany 2059 razy)

przybog

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 17
Co sądzicie o używaniu dłuższych strzał?
« dnia: Maj 13, 2015, 09:54:18 am »
Zrobiłem sobie strzały o długości nominalnej 85cm (33,5 cala).
Czy to jest "profanacja", czy zachowanie możliwe do zaakceptowania w środowisku łuczniczym/sportowym.
Jestem początkujący w tej dziedzinie i dlatego pytam. W sumie dobrze mi się z nich strzela :)
początkujący
Samick Polaris 38# 70"

Piotr D

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 179
Odp: Co sądzicie o używaniu dłuższych strzał?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2015, 09:58:06 am »
33,5 cala przeciągasz przez klikera? Masz w rodzinie gibbona? Haha.

Munin

  • Gość
Odp: Co sądzicie o używaniu dłuższych strzał?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2015, 11:50:57 am »
Przy strzelaniu rekreacyjnym z łuku klasycznego długość strzały nie ma większego znaczenia dla strzelającego, dla początkującego jest zalecana większa długość strzały niż wyliczona długość naciągu o jakiś 1 cal maksymalnie 2 cale dla bezpieczeństwa strzelającego. Zmierz rozstaw rąk dzięki temu po podstawieniu do wzoru poznasz swoją długość naciągu.

Powiedz mi proszę jakie strzały kupiłeś, że mają tak piękna długość? Większość sztywnych carbonów kończy się około 30"-32" a miękkie poniżej 30".

przybog

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Co sądzicie o używaniu dłuższych strzał?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2015, 03:25:13 pm »
33,5 cala przeciągasz przez klikera? Masz w rodzinie gibbona? Haha.
Dziękuję Munin za odpowiedź. Strzały zrobiłem sam z promieni bukowych 8mm, z grotami Field 5/16 + lotki plastik 7cm pod kątem - prawoskrętne.
Po prostu użyłem promieni nominalnej długości bez przycinania :)

Do Piotr D:
Nie używam klikera. To już trzeci Twój post, w którym się czegoś czepiasz. Jeśli nie masz do napisania niczego konkretnego w temacie, to nie pisz nic proszę. Dzięki z góry.
początkujący
Samick Polaris 38# 70"

Piotr D