Autor Wątek: Jak dobrać Button i podstawke do łuku/Małe objaśnienie sprzętu  (Przeczytany 4285 razy)

Guniofrutek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Jak dobrać Button i podstawke do łuku/Małe objaśnienie sprzętu
« dnia: Listopad 10, 2014, 08:40:02 pm »
Witam
Obecnie posiadam łuk Samick Polaris Optimo+
1.Gumowa podstawka sie już kończy więc postanowiłem kupić sobie button i podstawkę
Problem mam w tym że nie wiem do czego służy button bo jestem w tym całkowicie zielony
2.Czym jest klicker i czym jak stabilizator i jak działa ?
http://www.centrum-lucznicze.pl/stabilizatory-i-tlumiki-drgan całego tego nie moge ogarnąć do czego tam są te przedmioty :)
Gdyby ktoś był uprzejmy wyjaśnić mi to wszystko lub odesłał do poprzednich tematów byłbym wdzięczny :)

bodzio-Bogdan Guminski

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 263
    • www.slowianscylucznicy.fora.pl
Odp: Jak dobrać Button i podstawke do łuku/Małe objaśnienie sprzętu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2014, 09:02:34 pm »
Button (łucznictwo)

Button (łucznictwo) – urządzenie składające się z metalowej, gwintowanej tulei oraz systemu sprężyn, śrub i popychaczy, przykręcane do majdanu w łuku sportowym w celu nadania strzale odpowiedniego odbicia, a co za tym idzie, giętkości. Button decyduje o sposobie ułożenia strzał w macie i jego skupieniu, odpowiednio ustawiony zapewnia dobrą celność i wysokie wyniki.


Kliker (ang. clicker, polski odpowiednik słowa: brzęczyk) - kawałek blaszki, zazwyczaj grubości 0,25 mm, przymocowanej do majdanu w łuku sportowym. Jest elementem informującym dźwiękowo i drganiowo o przeciągnięciu strzały a tym samym o prawidłowym układzie (zamknięciu) łucznika. Istnieje kilka typów klikerów, m.in. kliker magnetyczny (rolę zawiasu i elementu powrotnego pełni magnes), kliker blaszkowy (zwykły), kliker optyczny (polegający na systemie lusterek przymocowanych do łuku).

Element ten został wynaleziony przez polskiego trenera łucznictwa, Mieczysława Nowakowskiego