Autor Wątek: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki  (Przeczytany 6545 razy)

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 03, 2013, 04:50:59 pm »
Dzięki za sprostowanie. Nie miałem pomysłu na "drag". Na Archery Interchange też sprawdzałem, ale znalazłem różne wersje. Anglicy również mieli problem że  zrozumieniem języka angielskiego :)
Pozdrawiam

Szumak

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Keep Calm and Kill Spider
    • UKS Morświn
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 03, 2013, 07:23:35 pm »
Dziwne jest to, że na stronie producenta w opisie produktu nie ma ani słowa o różnej "sztywności" tych lotek...  :o
Riser: Hoyt Formula Excel Pro 25"
Limbs: Hoyt Formula Carbon 720 68" 38#
Shibuya Button DX
Decut Nova Arrow Rest
Spigarelli Carbon 30 Sight with Shibuya Sight Pin Fiber Optic
Cartel Carbon Stabilizer
Easton Carbon One 730 28"

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 03, 2013, 08:53:52 pm »
Co do twardości to mi się wydaje, że czarne są znacznie bardziej miękkie od żółtych (badanie organoleptyczne).
Wracając do zrywania lotek- po dzisiejszym strzelaniu wyszło, że lotka zahacza o button ew. przylepiec podstawki. Wynika z tego, że albo strzały mam za twarde albo naciąg za słaby. Mam jeszcze możliwość podniesienia naciągu o jakieś 5-6%. Wyjdzie na następnym strzelaniu.

@Szumak - czy przetestowałeś już Carbon One? Jakie parametry?
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

Szumak

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Keep Calm and Kill Spider
    • UKS Morświn
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 03, 2013, 09:15:33 pm »
@fangel, wczoraj dopiero odebrałem paczkę z promieniami, czekam jeszcze na groty i piny, tak więc pewnie poskładam całość na weekend dopiero.
Same carbon one (730) nie wyglądają ani solidnie ani że są dobrze wykonane, promień ma bardzo cienką ściankę i w przeciwieństwie do carbonów bemana jest po prostu nierówny. Powiem tak: gdybym wybierał te promienie w sklepie mając możliwość wzięcia ich do ręki to dopłaciłbym bez wahania do A/C/G.
A co do zrywanych lotek to zacznij od testu nieopierzonej strzały - przy zbyt twardych strzałach możesz spróbować zmniejszać napięcie sprężyny + zwiększyć siłę naciągu na tillerach, test pokaże od razu czy regulacja przynosi pozytywne skutki.
Riser: Hoyt Formula Excel Pro 25"
Limbs: Hoyt Formula Carbon 720 68" 38#
Shibuya Button DX
Decut Nova Arrow Rest
Spigarelli Carbon 30 Sight with Shibuya Sight Pin Fiber Optic
Cartel Carbon Stabilizer
Easton Carbon One 730 28"

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 03, 2013, 09:25:20 pm »
Przy braku czystości wyjścia strzały test będzie niemiarodajny. Najpierw musi rozwiązać ten problem.
@fangel, strzały masz przynajmniej w przybliżeniu dobrze dobrane. Mam dość podobne parametry i nie mam żadnych problemów z czystością wyjścia. Jak to możliwe, że górna lotka zahacza u Ciebie o button? Brzmi niewiarygodnie.
Zmierzyłeś może wysokość siodełka?

oldarcher

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 135
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 03, 2013, 09:51:41 pm »
tak jak u mnie. wszystko ustawione w punkt i strzała zdążała sie obrócić o 180st uderzając wiodącym piórkiem o buton.
Mialem to i na Yamaha Eola @44lbs i na Hoyt Avalon @48lbs, strzały Cartel tripple, pióra elite.
Jeżeli jest to w 100% powtarzalne sugeruje obrócić nasadkę lub zakładać strzały odwrotnie.
Łucznictwo opiera sie na powtarzalności i jeżeli coś jest powtarzalne to jest dobre.
Mathews V3X33 PSE Dominator3Dmax,  WNS 41lbs
BUL SASII Open, AR15 Competition Custom, Breda B12X by Toni System

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 03, 2013, 09:53:26 pm »
@froko - siodełko ustawiałem testem papierowym, wyszło mi 4mm nad "osią". Strzała przy wyjściu lekko obraca się stąd urwanie górnej lotki. Prawie jak na tym filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=NtopWiMjqgM
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 03, 2013, 10:00:01 pm »
A czy przy robieniu testu lotki również zahaczały o coś?
Wysokość siodełka mierzysz od "osi" do góry czy spodu nasadki?

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 03, 2013, 10:20:54 pm »
Test robilem na gumowych lotkach i nie zauważyłem żeby zahaczaly. Wysokość mierze od góry nasadki.
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 03, 2013, 10:39:49 pm »
W takim razie siodełko masz bardzo nisko. Ogólnie, na początku tuningu siodełko ustawia się na ok. 12mm i dalej koryguje się różnymi testami. Może spróbuj od tego zacząć. Bardzo niskie położenie siodełka może powodować błędy wyjścia bo po zwolnieniu cięciwy strzała jest za mocno dociskana do podstawki i zaczynają się przygody.

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 08, 2013, 08:52:14 pm »
Test papierowy + test nieopierzonej strzały dał:
siodełko zbyt nisko,
mały naciąg lub/i
za mocna sprężyna.
Czyli gorzej być nie mogło  :o
Zwiększyłem naciąg, zmniejszyłem docisk, siodło do góry i... jest czysto  ;D. Kilka lotek poleciało ale to z mojej winy (nie czyste zwalnianie cięciwy).
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500