Autor Wątek: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki  (Przeczytany 6544 razy)

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« dnia: Wrzesień 01, 2013, 07:29:10 pm »
Witam,
zakupiłem ostatnio paczuszkę żółtych lotek spin wings, strzałki oklejone wg zaleceń producenta, wyjazd w plener i... niemal przy każdym strzale zerwana "górna lotka" (ta ustawiona równolegle do majdanu, jeśli można tak opisać pozycję lotki spin wings :) ) przy wyjściu strzały. Nie wiem w czym tkwi problem, ponieważ wcześniej strzały oklejone były też spin wingsami ale czarnymi. Lotki się uszkadzały ale wytrzymały kilka intensywnych strzelań.
Zacząłem się zastanawiać czy kolor ma znaczenie... Wiem, że głupio to brzmi ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. Może ktoś z Was ma większe doświadczenie z tymi lotkami i wie w czym problem.
Na następne strzelanie obrócę lekko nasadkę, może lotka nie zdąży zahaczyć o majdan...
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2013, 07:51:51 pm »
Cześć, być może źle Cię zrozumiałem, ale z zasady żadna lotka nie jest ustawiona równolegle do majdanu. Rozumiem, że parametr strzał masz odpowiednio dobrany?
Jeszcze jedno pytanie. Jak nisko masz celownik nad strzałą? Masz w ogóle pomysł o co strzała może zahaczać?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2013, 07:56:47 pm wysłana przez froko »

Sebastian Sliwka

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2013, 09:56:16 pm »
hello

Jeśli mnie pamięć nie myli to łucznicy klasyczni (część tradycyjnych też) lotkę prowadzącą mają mieć prostopadle do majdanu (obrazek po prawej stronie), lewa pokazuje sposób oklejania dla bloczkowców i tradycyjnych wschodnich.

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2013, 10:24:01 pm »
@dziki - nie myli Cię pamięć, klasycznie lotke prowadząca mają prostopadle do majdanu i ja też tak mam. Chodzi mi o lotke ustaiona prawie pionowo do góry.
@froko - strzelam z powerflight 500 28", ramiona 40#. Strzały musiałem lekko dociazyc dlatego grot saunders combo 125gr. Jest prawdopodobieństwo że kotka zahacza o celownik. Kolega podpowiedział żeby użyć talku. Dlatego następnym razem sprzęt potraktuje dezodorantem do stóp  ;D
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

Sebastian Sliwka

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2013, 10:42:26 pm »
Ktoś tam szminką muźgał po lotkach żeby zobaczyć gdzie smugi zostawia.

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2013, 11:02:49 am »
Test talkiem na pewno nie zaszkodzi, ale w przypadku pionowej odchyłki w wyjściu strzały może być mało pomocny.
Sprawdź czy możesz przesunąć pionową szynę celownika w górę (najczęściej jest taka możliwość). Druga rzecz to zmierz wysokość siodełka.

Michał Ciesielski

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2013, 02:32:30 pm »
jeśli zrywa górną lotkę to spróbował bym poprostu przekręcić odrobine o 5° w lewo i powinno być w porządku

fangel

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 118
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2013, 03:03:56 pm »
Jutro wyjazd na strzelnicę. 6 sztuk przekręciłem o kilka stopni, 6 zostawiłem po staremu, talk w pogotowiu... Najciekawsze jest to, że wcześniej strzały miałem oklejone spin wingami w kolorze czarnym i problem nie był tak upierdliwy. Zmieniłem na żółte żeby uzyskać lepszą widoczność i psikus.
Pozdrawiam Marcin Sadyś

SF Forged+ 25"
SF ELITE F/F 42lbs 70"
celownik SF Velocity Carbon Pro
button SF Forged
podstawka SF Elite
Cartel Alu/Carbon przód, Carbon boki
Carbon One 600, PowerFlight 500

Michał Ciesielski

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2013, 08:08:53 pm »
Kolor raczej nie ma znaczenia a maszynka tak, moze zmieniales spin na maszyne do klejenia lotek ?

Marek Klimczak

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 871
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2013, 08:14:41 pm »
te lotki klei się bez maszynki, jeśli oczywiście się nie mylę  ;)
Victory37 45#, Axcel AX3000+X-41+Viper, Spot-Hogg Edge, T.R.U. Ball HBC, HT Pro, Bee-Stinger Premier Plus, Avalon Tec One

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2013, 08:17:28 pm »
jeśli zrywa górną lotkę to spróbował bym poprostu przekręcić odrobine o 5° w lewo i powinno być w porządku

Podobną skuteczność uzyskasz odklejając górne lotki ze wszystkich strzał. To nawet prawdopodobnie pewniejsza metoda ;)

Moim zdaniem powinieneś znaleźć i wyeliminować przyczynę takiego zachowania strzał. Przekręcenie lotek spowoduje, że będziesz miał przekręcone lotki. Nic więcej.
Kolory oznaczają sztywność lotki. Żółte są nieco sztywnejsze od czarnych.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2013, 09:56:57 pm wysłana przez froko »

Michał Ciesielski

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2013, 08:49:34 pm »
Przepraszam zle sie wyrazilem oczywiscie chodzi o przecenie nasadki o ten tyci kąt

oldarcher

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 135
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2013, 10:11:57 pm »
z tego co pamiętam spin-wing informuje na opakowaniu lub w katalogu ze kolor nie odzwierciedla twardości piór. Wszystkie one mają tą samą twardość. Co do zrywania często bywa tak ze zanim strzała wyjdzie z łuku zdąży się obrócić o kilkanaście stopni.
W moim przypadku zakladalem kiedyś strzały odwrotnie, wiodącym piórem w stronę butonu.
Mathews V3X33 PSE Dominator3Dmax,  WNS 41lbs
BUL SASII Open, AR15 Competition Custom, Breda B12X by Toni System

froko

  • Gość
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2013, 10:21:55 pm »
O kolorach napisałem sprawdzając instrukcję producenta (chyba, że źle przetłumaczyłem)
Nie mam takich jak Ty doświadczeń choć z pewnością strzała w trakcie wyjścia obraca się o pewien kąt. Myślę jednak, że najbezpieczniej jest ustawiać lotki "jak pan Bóg przykazał" i szukać pierwotnej przyczyny błędu. Autor wątku może mieć na przykład skrajnie źle ustawione siodełko. Obracając lotki znajdzie być może kąt przy ktorym strzała jakoś tam, bezkolizyjnie opuści łuk, ale przecież nie o to chodzi.
Pozdrawiam

P.S. Cytat za producentem
"Drag colour variations from the least to the most are:
1. Black & White, 2. Yellow, 3. Blue, 4. Red
(has the most drag)"
Jeśli źle przetłumaczyłem, poprawcie mnie proszę
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2013, 10:28:28 pm wysłana przez froko »

oldarcher

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 135
Odp: Spin Wings - zrywanie "górnej" lotki
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2013, 04:02:27 pm »
Muszę przyznać ci racją (ale połowicznie). Widocznie spin wing i spin wing elite mają różne oznaczenia albo ja mam jakąś strasznie starą partię.
Dlaczego połowicznie:
Drag - to opór jaki stawiają lotki.
A wiec najmniejszy opór stawiają najsztywniejsze - czarne i białe, potem są coraz miększe.
Zweryfikowalem na Archery Interchange UK.
Mathews V3X33 PSE Dominator3Dmax,  WNS 41lbs
BUL SASII Open, AR15 Competition Custom, Breda B12X by Toni System