Autor Wątek: Kilka pytań odnośnie łuku  (Przeczytany 15026 razy)

Naznaczony

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 24
Kilka pytań odnośnie łuku
« dnia: Lipiec 06, 2013, 03:41:45 pm »
Witam. Niedawno nabyłem łuk Samick Polaris 68" 32# (z ramionami SF Optimo+ ). Łucznictwo od zawsze mi się podobało lecz jestem na razie początkujący, więc mam do was kilka pytań:
1. Strzały Beman Carbon Flash. Jakie będą dobre parametry?
2. Do czego są i jak się zakłada zaciski na cięciwę? (dostałem dwa i nie wiem co z nimi zrobić :) )
3. Momentami wydaję mi się po dźwięku że cięciwa jest zbyt luźna. To normalne?
4. Czy w okolicach Sieradza (łódzkie) jest jakiś klub albo inny pasjonat łucznictwa?
Z góry wam dziękuję za odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2013, 03:45:56 pm wysłana przez Naznaczony »
Samick Polaris 68" 32#

Sebastian Sliwka

  • Gość
Odp: Kilka pytań odnośnie łuku
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2013, 05:16:46 pm »
Witaj
ad 1. nie znam się za bardzo, producenci udostępniają różne tabele z których można wyczytać parametr strzały, parametr strzały dobiera się do mocy łuku i długości strzały. Zapewne jest więcej rzeczy które ma na to wpływ ale te są zapewne podstawowe.
ad 2. Zacisk na cięciwę wyznacza miejsce na cięciwie pod które jest "zaczepiana" strzała. To miejsce wyznacza się odpowiednimi gusłami których w tej chwili w słowa ubrać nie potrafię. Zaciska się je zaciskaczem :D, można by i kombinerkami ale potrafią poszarpać gładką powierzchnię pierścienia zacisku. Podobno niszczą cięciwę szybciej niż siodełko wykonane z nici.