Autor Wątek: Lipko  (Przeczytany 2857 razy)

dany

  • Stowarzyszenie
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 920
Lipko
« dnia: Marzec 26, 2012, 10:07:28 pm »
Mam lipko słabszej jakości Spigarelli 0.75, pół zeszłego roku z niego strzelałem i pomiedzy 20-50 metrów było ok. tzn dobrze widziałem i nie było problemów. Po pół roku postanowiłem odświeżyć lipko i w terenie stwierdziłem, że przestało być czytelne i się zdziwiłem, porysowań specjalnie nie widać,  wyczyściłem szkło ale specjalnego efektu nie było, kolega stwierdził podobnie.
I tu mam pytanie jakie szkła/tworzywa są używane do produkcji lipek (sferyczne, wklęsłe, wypukłe - nie znam się na tym), czy może optyk by pomógł wyciąć z lepszych materiałów na wzór starego? Ktoś coś może wie? jak to się dzieje, że dobrze widać przez lepsze lipka?

Jeśli chodzi o jakość lipka Spigarelli to ostatnio odkleiła mi się libella ::)
Sage 35#

mgo

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 228
Odp: Lipko
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2012, 10:19:20 pm »
Lepsze szkła z reguły są drogie i płaskie co poza powłokami antyrefleksyjnymi pomaga w unikaniu "olśnienia" :), optyk może dorobić Ci szkło wypukłe ale dobrze zeby posiadało wszystkie możliwe powłoki i materiał jaki polecałbym wybrać to szkło.

dany

  • Stowarzyszenie
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 920
Odp: Lipko
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 26, 2012, 10:21:16 pm »
Dziękuję za odp.
Sage 35#

Adam2180

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Lipko
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2012, 07:01:39 pm »
Ja też potrzebowałem po prostu nowego szkła i poszedłem do optyka w celu dorobienia i policzył sobie z antyrefleksem blisko 150 zł...  Więc zamówiłem w sklepie łuczniczy całe lipko z Cartela (ze szkłem) i wyszło mnie to 90zł. Jestem zadowolony z tej firmy.
Łuk: Hoyt Alpha Elite
Podstawka: Trophy Taker Launcher
Celownik: SureLoc CHALLENGER
Strzały: Easton ACG/ Easton Eclipse X7
Stabilizator: Fuse Carbon Blade

Adam Zygarlicki

  • PBA
  • Doświadczony forumowicz
  • *