Autor Wątek: Rozpoczęcie przygody z łucznictwem.  (Przeczytany 5347 razy)

Błażej

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
Rozpoczęcie przygody z łucznictwem.
« dnia: Wrzesień 23, 2010, 09:59:14 pm »
Witam,
Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o łucznictwo i chciałem zadać parę pytań tak na dobry początek.
Otóż mam łuk (drużyny harcerskiej) firmy Łukbis 170 cm długości (czy to dobra firma?), jest na nim wybite "22", łuk jest raczej bardzo stary ponad 10 lat bo niestety nie wiem kiedy został kupiony. Dzisiaj kupiłem do niego cięciwę "66" za 10 zł i chciałbym zapytać czy będzie się ona do niego nadawała(krótsza czy dłuższa powinna być?).
Chciałbym również kupić do niego strzały ale nie mam pojęcia jakie, raczej zbyt mocne nie są mi potrzebne ale też bym nie chciał żeby od nich lotki poodpadało bo jak pamiętam zawsze tak się dzieje, pan w sklepie mi proponował drewniane za 11 zł i aluminiowe za 18? czy takie zdadzą egzamin? Czy lepiej zainwestować w coś lepszego?
No i chciałbym jeszcze prosić jeszcze o jakieś ogólne uwagi co do sprzętu i techniki strzelania gdyż tak jak wspominałem nie mam o tym pojęcia.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
i Pozdrawiam

Błażej

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Rozpoczęcie przygody z łucznictwem.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2010, 10:21:28 pm »
Wiem, ale chciałem zapytać po prostu o łuk i strzały bo się nie dopatrzyłem tych tematów,
Dzięki za odpowiedz, czuje się pocieszony. A jak mogę sprawdzić siłę naciągu łuku i cięciwy o czym pisałeś?
Interesuje mnie jeszcze jedynie sprawa tych strzał.
PS.
Czyli powinienem ją wymienić na 63", Dzięki, kupiłem taką gdyż bałem się krótszą kupował bo miałem wrażenie że połamię ten łuk kupując krótszą.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2010, 10:24:25 pm wysłana przez Błażej »

Błażej

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Rozpoczęcie przygody z łucznictwem.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2010, 03:49:58 pm »