Forum lucznicze
Łucznictwo klasyczne => Tematy związane ze sprzętem => : kktx May 29, 2018, 12:46:56 PM
-
Witam,
Zanim założyłem temat przeczesałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o pierwszy łuk, a właściwie sens zakupu Initecha II z decathlonu.
Właściwie to zakupiłem ten łuk, ale, że nadal jest spakowany zacząłem wątpić w sens jego pozostawienia.
Czy mógłby ktoś polecić mi coś bardziej wartego uwagi w przedziale cenowym (~200-400 / łuk) na dzień dzisiejszy. Zakupiłem również strzały geologic 300 - wszystko spakowane z paragonem sprzed paru dni.
edit: dużo osób poleca Samick Polaris :), jednak widzę jeszcze Core Pulse/Core Jet w podobnych cenach.
Chciałbym zacząć przygodę z łucznictwem. Mam ok 184-185cm wzrostu i pewnie podobną rozpiętość ramion :). Pytanie #2 jaką ew. długość łuku wybrać - RH.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
-
Moj pierwszy to byl samic to tak od siebie potem tuning wizualny i sprzetu. A na twoje pytania pod koniec przeczytaj to http://www.forumlucznicze.pl/index.php?topic=7409.0
Jesli bedziesz mial nadal pytania wal jak w tarcze ;)
P.s nie kupuj sprzetu w decatlonie czy jak mu tam podobny szajs jakna militariach. Polecam sklep maja swoja stronke na allegro https://allegro.pl/uzytkownik/lucznik22?order=m
Samic wybralem ze wzgledu na pozytywne opinie forumowiczow i nie żałowałem.
-
Ok. To zwrot będzie dziś w decathlonie.
Z obliczeń wyszło mi 29" , czyli długość 70". Na stronie centrum-łucznicze jest właśnie Polaris oraz Core hit - w zestawie w fajnej (chyba) cenie.
PDF'a kilka dni temu pobieżnie czytałem,ale w wolnej chwili zagłębie się w temat.
-
Jeśli możesz, to idź to oddaj. W podobnej cenie masz już fajne klony Polarisa lub niektóre tańsze łuki tradycyjne. Strzały też bym wymienił, bo te groty i nasadki nie wyglądają zbyt pewnie. Za 15zł/szt. można kupić niezłe Avalony Tyro, które mają standardową średnicę wewnętrzną wąskich promieni (wymienność grotów i nasadek).
A w kwestii sprzętu łuczniczego, to żadne Decathlony czy sklepy z militariami. Tylko dedykowane sklepy łucznicze (lub Aliexpress :P ):
http://www.forumlucznicze.pl/index.php?topic=6194.0
Od siebie polecam e-luk.pl i sklepluczniczy.pl
-
Taki mnie naszedł impuls, mimo tego, że zawsze fascynowało mnie strzelanie z łuku :)
Zamówię dziś Polarisa w zestawie, właśnie z Avalonami Tyro.
-
A jaki rodzaj łucznictwa chcesz uprawiać?
Klasyczne sportowe, celowniki i stabilizatory czy tradycyjne czyli tylko Ty łuk i strzała?
Jak to drugie może warto rozważyć tego cudaka? https://sklepluczniczy.pl/luki-mysliwskie-field/2280-oak-ridge-mystic.html
-
Na chwilę obecną sam nie wiem :) Wiem tylko, że raczej łuki bloczkowe odpadają - przynajmniej na razie :). Nie wiem czy dobrze rozróżniam poszczególne łuki, ale na razie (w ramach praktyki) chcę postrzelać do tarczy, ale może potem typ. hunter/field ?
Zamówiony Polaris 70" (28lbs) w zestawie + parę akcesoriów :)
-
Polecam przed kazdym strzelaniem rozciagnac sie z 10 min ja sie na to zlałem i musialem zmienic sposob napinania przez kontuzje. No i naciag odpowiedni dla ciebie przemysl bo inaczej wypuscisz 12 strzal x 2 i odpocxynek co mija sie z celem.
-
Generalnie na forum i gdzie indziej w Internecie czytałem, że 26-28lbs jest OK. Rozmawiałem dłuższą chwilę z trenerem, potwierdził. O rozgrzewce też wspominał. Przestudiuję jeszcze dokładnie całego PDF'a - http://www.archery.pl/newsy/25/217/archery_pl_newsy_file_207.pdf
Dziękuję za pomoc wszystkim :)
edit: Przy okazji podpytam o sugestie dot. tarczy - kupować matę gotową, czy próbować coś samemu?
-
Bez przesady z tymi 10 minutami rozgrzewki, 3-5 w zupełności wystarcza moim zdaniem https://youtu.be/3rtvDG3yRqM
Z każdego rodzaju łuku w Polsce strzelamy do jakiejś tarczy ;)
Inne cele są zabronione.
Mata to sprawa zasobności portfela i posiadanych umiejętności, ja co jakiś czas (2 lata) kupuję jakąś piankę 1m x 1m i sobie do niej łupię średnio około 25 tys strzał rocznie, czepiam małą tarczę (fi 20 cm) przy krawędzi i strzelam a potem zakładam nową tarczę obok i tak równomiernie wykorzystuję całą powierzchnię maty. Jest trochę pomysłów na mniej lub bardziej mobilne maty, od kartonów wypełnionych folią i szmatami począwszy, poprzez kastry budowlane wypełnione zrolowanymi szmatami, na "skrzynkach" ze szmatami kończąc.
-
Po przestudiowaniu lektury, mam jeszcze parę dodatkowych pytań do bardziej obeznanych :)
Czy poza zestawem z Polarisa (majdan Polaris/Core, ramiona Samick Polaris, cięciwa, podstawka pod strzałę Cartel Hunter/SF, celownik Avalon Tyro,, zestaw zacisków na cięciwę, 10x strzała EZ/Trooper 28") będę potrzebował od razu zakupić takie akcesoria jak buton, clicker, nić na owijki, miarka łucznicza, narzędzia do pętelek itp. Jeśli nawet nie muszę, to w co warto się zaopatrzyć? Torba wydaje mi się must-have :)
-
Po przestudiowaniu lektury, mam jeszcze parę dodatkowych pytań do bardziej obeznanych :)
Czy poza zestawem z Polarisa (majdan Polaris/Core, ramiona Samick Polaris, cięciwa, podstawka pod strzałę Cartel Hunter/SF, celownik Avalon Tyro,, zestaw zacisków na cięciwę, 10x strzała EZ/Trooper 28") będę potrzebował od razu zakupić takie akcesoria jak buton, clicker, nić na owijki, miarka łucznicza, narzędzia do pętelek itp. Jeśli nawet nie muszę, to w co warto się zaopatrzyć? Torba wydaje mi się must-have :)
Nie kupuj metalowych zaciskow, lepiej uzyc owijki lub nic dentystycznej do zrobienia siodelka.
Buttonu w Polarisie nie potrzebujesz, zwlaszcza do plastikowej podstawki- Polaris ma za malo wyciete okno i button odsuwa strzale za bardzo do lewej.
Clicker to element lucznictwa klasycznego/sportowego, a sam powiedziales, ze nie wiesz jakie chcesz uprawiac- temat odpusc- na poczatek i tak tego nie potrzebujesz.
Miarka lucznicza- bardzo przydatne narzedzie- pozwala zmierzyc bracing height i pomaga ustawic siodelko w odpowiednim miejscu.
Jakie narzedzia do petelek? Do czego potrzebujesz nici na owijki poza robieniem siodelka- czy zamierzasz sam robic cieciwy?
-
10x strzała EZ/Trooper 28"
Niech zgadnę - w Centrum Łuczniczym Ci tak doradzili? :> Nie kupuj tego szajsu, to jest włókno szklane. Ciebie powinno interesować tylko włókno węglowe (carbon). Owszem, strzały będą nieco droższe, ale o wiele lżejsze, co ma ogromne znaczenie na prędkość wylotową przy tak słabych naciągach łuku. Jeśli nie chcesz już z ok. 20 metrów strzelać do celu sporym lobem, to bierz karbon.
Z dodatkowych akcesoriów potrzebujesz tylko jakąś ochronę na palce (wystarczy prosta łatka skórzana za kilka złotych) i dobrze by było mieć jakiś prosty kołczan, by było gdzie strzały trzymać. Może się też przydać karwasz, by chronić lewe przedramię przed uderzeniem cięciwy, ale przy prawidłowej postawie nie będzie potrzebny. Ja dla przykładu strzelam bez, a gdy czasem dostanę cięciwą po łapie to wiem, że popełniłem spory błąd i mam dodatkową motywację, by bardziej uważać. ;)
Miarka łucznicza to przydatne narzędzie, ale nie niezbędne. Wysokość cięciwy sprawdzisz chociażby zwykłą linijką, a siodełko pewnie i tak ustawią Ci od razu w sklepie.
A cel? Jeśli masz nadmiar gotówki, to możesz kupić piankową matę i do niej szyć. Wytrzyma dość długo. Jeśli wolisz przyoszczędzić, to dobrze sprawdzają się kartony wypełnione folią lub szmatami i owinięte stretchem. Co jakiś czas trzeba jednak karton wymienić lub dokleić nowe warstwy na przód.
-
10x strzała EZ/Trooper 28"
Niech zgadnę - w Centrum Łuczniczym Ci tak doradzili? :>
Tak właśnie było :) - tj. były w tzw "zestawie" - zobaczę, czy mogę za dopłatą zmienić strzały.
A cel? Jeśli masz nadmiar gotówki, to możesz kupić piankową matę i do niej szyć. Wytrzyma dość długo. Jeśli wolisz przyoszczędzić, to dobrze sprawdzają się kartony wypełnione folią lub szmatami i owinięte stretchem. Co jakiś czas trzeba jednak karton wymienić lub dokleić nowe warstwy na przód.
Kartonów mam całą masę, może uda się coś z tego zrobić na początek :)
Jakie narzedzia do petelek? Do czego potrzebujesz nici na owijki poza robieniem siodelka- czy zamierzasz sam robic cieciwy?
Nie sądzę, żebym miał robić cięciwy - myślałem o siodełku :) - nie wiem, czy będzie już zrobione.
Co do pozostałych akcesoriów, wraz z zestawem zamówiłem właśnie ochraniacz na palce, przedramię, kołczan.
Rozumiem, że jak siodełko będzie już zrobione, to tak czy siak muszę użyć zacisku/pętelki na cięciwie?
-
Nie, zaciski to wlasnie siodelko.
Nie wiem o jakich petelkach mowisz, jedyna petelka na cieciwie jaka przychodzi mi do glowy to d-loop w bloczku ale to by bylo bez sensu.
-
Używaj ochraniacza przedramienia - karwasza, kilka razy pod rząd strzelisz się cięciwą po łapie i dorobisz się odruchu bezwarunkowego w postaci uciekania łapy od miejsca robiącego "ała" albo jeszcze innego odruchu trudnego do kontrolowania czy oduczania.
-
Tak. Miałem na myśli D-loop.
Ok, to teraz sam się zamieszałem (albo źle doczytałem) - na cięciwę nakłądam owijkę i siodełko (tam gdzie siedzi nasadka strzały). Opcjonalnie ustalacz siodełka, do którego dociskam tył strzały?
Zakładam, że cięciwa w zestawie przychodzi z pętelkami?
-
Tak. Miałem na myśli D-loop.
Ok, to teraz sam się zamieszałem (albo źle doczytałem) - na cięciwę nakłądam owijkę i siodełko (tam gdzie siedzi nasadka strzały). Opcjonalnie ustalacz siodełka, do którego dociskam tył strzały?
Zakładam, że cięciwa w zestawie przychodzi z pętelkami?
OK, tak wiec d-loopa uzywa sie w bloczkach przy strzelaniu ze spustu.
Przy klasyku, z ktorego strzelasz z palcow, nie potrzebujesz petelki- d-loopa.
Gotowa cieciwa ma na sobie wszystkie owijki- na gorze i dole na petelkach, ktore zakladasz na gryfy, i na srodku.
Odpowiednie ustawienie strzaly na cieciwie uzyskuje sie zakladajac tzw siodelko, czyli ograniczniki (gorny i dolny) na cieciwe zebys trzala zawsze siedziala w tym samym miejscu w relacji gora-dol.
Owo siodelko mozna zrobic zaciskajac te nieszczesne miedziane zaciski na cieciwie lub wiazac nic dentystyczna badz owijke tak aby uzyskac taki koralik. https://goo.gl/images/woxm9d
-
Teraz wszystko jasne.
Czyli tak naprawdę poza tym co już zamówiłem, musiałbym zaopatrzyć się w jakąś torbę, ew. gumę do wyciągania strzał i ew. zmienić strzały z zestawu na carbonowe.
Co do siodełka (jeśli go nie będzie) to za pomocą miarki/linijki ustalam BH a tym samym jestem w stanie określić pozycję siodełka. Wydaje mi się, że jeśli w zestawie są zaciski na cięciwę - siodełko będę musiał zrobić samemu. Czy jakiś zamiennik nici dentystycznej jest warty zwrócenia uwagi?
edit: w związku z tym, że zamawiam wszystko z centrum łuczniczego, będę wdzięczny za polecenie strzał (torba avalon 80cm i guma do strzał jedna z tańszych).
-
Strzały bierz Avalon Tyro albo Classic, sztywność (spine) dobiera się do mocy łuku i długości naciągu. Przy Twoich 30# na 29" wziąłbym maksymalnie (najsztywniejsze) 700, pokusilbym się o 800.
-
Witam ponownie.
Sprzęt przed chwilą dotarł, jednak chyba zapomniałem o napinaczu cięciwy (o ile bardzo się przyda).
Ramiona oznaczone są literami A i B - tutaj pytanie, które góra, które dół? Mam też pytanie dot skręcania cięciwy - zakładając, że zakładam w taki stanie jak jest, rozumiem, że powinienem ją skręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara zgodnie z tabelą (gdzieś ją zapisałem, ale już sam nie wiem gdzie)?
https://ibb.co/dRAZfy
-
Cięciwę się skręca po to aby uzyskać odpowiednią wysokość cięciwy BH, kierunek to sprawa umowna jest.
Nie mam pojęcia czy A to góra czy dół, na górnym ramieniu od strony strzelca ma nie być napisów żeby nie rozpraszały strzelającego.
-
Racja, ramiona są identyczne poza napisem.
Co do założenia cięciwy, poczytam zanim się za to zabiore. To samo z celownikiem, który był w zestawie :)
-
Witam raz jeszcze,
Pytanie pierwsze: dot. cięciwy z zestawu samick polaris. Poczytałem, pooglądałem trochę NUSensei, jednak nadal nie mam jednoznacznej odpowiedzi dot. skręcania cięciwy. Czekam jeszcze na napinacz.
Czy dobrze rozumiem, że po założeniu cięciwy, mierzę BH po czym ściągam ją i skręcam, aby uzyskać wartość za zakresu 8 3/4 - 9 1/2 ?
Druga sprawa: Czy pętelki, które są na końcach mam zostawić tak jak są (jedna większa - na górę, mniejsza - dolne ramię) - skręcone są celowo, czy rozwinąć je? - FOTO - https://ibb.co/kWr1xd
Trzecia sprawa: Jak już nałożę cięciwę, ustalę prawidłowe BH i przejdę do instalacji siodełka (nić dentystyczna zamiast zacisków) to, czy zmieni się coś w grubości owijki na cięciwie - obecnie nasadka strzały wchodzi, ale z lekkim oporem - a chyba powinno być luźniej (moim zdaniem). - FOTO - https://ibb.co/cbmvOJ
edit: przy okazji kolejne pytanie, czy warto zaopatrzyć się w cięciwę "BROWNELL B50 lub BCY55" a jeśli tak to jakiej długości/o jakich parametrach ?
-
Tak, po nałożeniu cięciwy mierzysz wysokość cięciwy i jeśli mieści się w podanym przez wytwórcę zakresie nie robisz nic, jak jest za niskie skręcasz (skracasz) cięciwę, jak za wysokie odkręcasz.
Uszy cięciwy są skręcone "przypadkowo", podczas robienia owijek się skręciły, po założeniu na łuk będą się prostowały.
Nocking points - zaznaczasz pozycję nad i pod strzałą, między nimi nic nie dajesz.
Tu jest to względnie czytelnie pokazane https://youtu.be/TXZYx1OecbY
-
Dziękuję. Rozumiem, że skręcam obrót ucha (górnego - jeśli zakładam cięciwę wpierw na dolne ramię) o 180 stopni = 1 skręcenie?
Jeśli chodzi o pomiar BH, odczyt wysokości biorę w miejscu w którym pojedynczy koniec miernika nachodzi na majdan? :)
-
BH mierzy się zazwyczaj do najgłębszego punku w majdanie:
(http://www.bestrecurvebowguide.com/wp-content/uploads/2013/07/brace-height.jpg)
A zbyt ciasne nasadki możesz "doregulować" w taki sposób:
https://www.youtube.com/watch?v=ZuhitBCCHak
edit: Ta "cięciwa BROWNELL B50 lub BCY55" to zwykła cięciwa dacronowa - taka, jaką zapewne dostałeś wraz z łukiem. Jedna na razie Ci wystarczy, nie ma sensu kupować na zapas.
-
Nic nie rób z nasadkami bo zwyczajnie nie wiesz jak mocno/słabo siedzieć powinny, zacznij strzelać i się dotrą ;)
-
We wtorek dostanę matę i napinacz :), zmontuje całość i zdam relację.
-
Trzecia sprawa: Jak już nałożę cięciwę, ustalę prawidłowe BH i przejdę do instalacji siodełka (nić dentystyczna zamiast zacisków) to, czy zmieni się coś w grubości owijki na cięciwie - obecnie nasadka strzały wchodzi, ale z lekkim oporem - a chyba powinno być luźniej (moim zdaniem). - FOTO - https://ibb.co/cbmvOJ
Jest metoda sprawdzenia wg. której po założeniu strzały na cięciwę trzymasz łuk tak aby cięciwa była poziomo a strzała swobodnie sobie dyndała. Po pierwsze nock nie powinien skręcać cięciwy kiedy strzała sobie dynda :-). Po drugie jak zdecydowanie pacniesz palcem w cięciwę od góry strzała powinna spaść. Jeśli nie to nock jest za ciasny. To pacnięcie nie może być za lekkie (jakbyś się pukał w czoło :-) ) ale też nie potrzebujesz ciosu karate żeby strzała spadła :-) z wyczuciem.
Wysłane ze smyrfona via Tapatalk
-
Nic nie rób z nasadkami bo zwyczajnie nie wiesz jak mocno/słabo siedzieć powinny, zacznij strzelać i się dotrą ;)
To nie do końca prawda. Jeśli chłopak ma trochę zdrowego rozsądku to jest w stanie ocenić czy nocki nie wchodzą za ciasno. A warto to zrobić bo sprzedawcy nie bardzo się przykładają do złożenia Polarisa bo to dla nich takie "byle co" (takie są moje odczucia i doświadczenia). Mojego Polarisa dostałem z taką cięciwą że prawie rozłamywała mi nocki tak grubą miała owijkę a w sklepie mi wmawiali że tak ma być. Dopiero zmiana owijki sprawiła że dało się ją używać. Inna sprawa że sama cięciwa jak na 22# łuk też była za gruba (14 nitek). Zrobiłem sobie 10 nitek i łuk zaczął inaczej pracować :-)
Wysłane ze smyrfona via Tapatalk
-
Witam,
Kilkanaście minut temu dotarł do mnie napinacz, wobec tego nałożyłem cięciwę i zmierzyłem BH: https://ibb.co/gaMZ58 - na foto dobrze nie widać, ale wygląda na to, że jest przy dolnej granicy zakresu 8 1/2 - 9 1/4
Nie skręcałem cięciwy - nałożyłem tak jak jest, ale jakimś sposobem sama się nieznacznie zakręciła - https://ibb.co/icM1k8 - pytanie, czy skręcać ją bardziej? edit: Czy jeśli ją zdejmę, to czy potem znów należy skręcać - jeśli tak, to ile bo bez założenia nie będzie wiadomo jakie wyjdzie BH :)?
Z naciągiem nie mam problemu - w sensie 28lbs wydaje mi się ok, żeby popracować nad techniką.
Jeśli chodzi o nock to wydaje mi się, że jednak owijka jest nieco za gruba - nie wiem czy skręcenie cięciwy coś zmieni w tej kwestii?
Mata też już dotarła, może jutro uda się w terenie coś zrobić :)
Oczekując na skompletowanie sprzętu, czytałem trochę, oglądałem YT itp. mam kilka pytań:
- Zauważyłem, że łuki hunter/field są krótsze. Czy to po to, aby zwiększyć ich mobilność w terenie? Czym się różnią od klasyków?
- W jaki sposób dobiera się majdan i ramiona kompletując je osobno? Zakładam, że jest jakaś zasada dobierania ich wg. długości - siła naciągu to już druga sprawa.
- Czy będzie sens stosowania stabilizatora w polarisie? Jeśli tak, to na jakiej zasadzie się je dobiera (widziałem, że są boczne, centralne o różnych długościach)
- Co znaczy skrót ILF?
Dzięki
-
Witam,
Kilkanaście minut temu dotarł do mnie napinacz, wobec tego nałożyłem cięciwę i zmierzyłem BH: https://ibb.co/gaMZ58 - na foto dobrze nie widać, ale wygląda na to, że jest przy dolnej granicy zakresu 8 1/2 - 9 1/4
Nie skręcałem cięciwy - nałożyłem tak jak jest, ale jakimś sposobem sama się nieznacznie zakręciła - https://ibb.co/icM1k8 - pytanie, czy skręcać ją bardziej?
Z naciągiem nie mam problemu - w sensie 28lbs wydaje mi się ok, żeby popracować nad techniką.
Jeśli chodzi o nock to wydaje mi się, że jednak owijka jest nieco za gruba - nie wiem czy skręcenie cięciwy coś zmieni w tej kwestii?
Mata też już dotarła, może jutro uda się w terenie coś zrobić :)
Oczekując na skompletowanie sprzętu, czytałem trochę, oglądałem YT itp. mam kilka pytań:
- Zauważyłem, że łuki hunter/field są krótsze. Czy to po to, aby zwiększyć ich mobilność w terenie? Czym się różnią od klasyków?
- W jaki sposób dobiera się majdan i ramiona kompletując je osobno? Zakładam, że jest jakaś zasada dobierania ich wg. długości - siła naciągu to już druga sprawa.
- Czy będzie sens stosowania stabilizatora w polarisie? Jeśli tak, to na jakiej zasadzie się je dobiera (widziałem, że są boczne, centralne o różnych długościach)
- Co znaczy skrót ILF?
Dzięki
1- tak. Roznia sie glownie dlugoscia i silami naciagow.
Z klasykow strzela sie okolo 40#- ramiona do hunterow moga miec i 60#
2- Przed wszystkim mocowanie- sa w tej chwili 3 rodzaje mocowania ramion, ktore znam- luki treningowe takie jak polaris0 ramiona przykrecane na srube, ILF czyli international limb fitting- to ramiona wklikiwane- takie jakich uzywa sie w klasykach, Hoyt dodatkowo stworzyl system nazwani formula- tez wklikiwane ale troche inna budowa mocowania.
-
Nie no bez jaj. 14 nitek dakronu żeby pasowało na grubą nasadkę eastona potrzebuje owijki z nici 0.07", na małą nasadkę od Tyro pasować nie moze. Inna rzecz, że taka cięciwę stosuje w lukach 70 funtów i więcej. Każda cięciwą po skręceniu musi się ułożyć, trzeba z niej oddać kilkadziesiąt strzałów i dopiero po tym można powiedzieć czy pasuje czy nie, chyba że jest firmowo źle dobrana to wtedy doopa.
Huntery zwane fieldami są krótsze właśnie po to żeby łatwiej było się z nimi po krzakach przedzierać. Im krótszy tym teoretycznie bardziej dynamiczny ale i bardziej nerwowy, no i jak masz dużą długość naciągu to lepiej wziąć łuk dłuższy, ramiona będą mniej dostawać przy strzale.
Stabilizator zawsze robi dobrą robotę, im dłuższy tym lepiej nawet w polarisie.
Po zdjęciu cięciwy jeśli oczek nie zepniesz jakimś karabińczykiem czy inną dedykowaną wsuwką będziesz musiał ją ponownie ustawiać przy kolejnym strzelaniu.
-
nałożyłem cięciwę i zmierzyłem BH: wygląda na to, że jest przy dolnej granicy zakresu 8 1/2 - 9 1/4
Nie skręcałem cięciwy - nałożyłem tak jak jest,
I dlatego masz BH na dolnej granicy zakresu :)
Właśnie skręcanie cięciwy to metoda regulacji BH.
Robisz kilka obrotów pętelki (np. 4) i BH Ci rośnie o kilka milimetrów.
Cięciwa musi być trochę skręcona, bo jak nie jest to w trakcie strzału wiatr ją rozwiewa
i cięciwa działa jak spadochron i niepotrzebnie hamuje.
Skręć ją z 15-20 obrotów i BH Ci się poprawi.
Na początek to się za bardzo nie przejmuj BH jeśli się mieścisz w tym przedziale.
Chociaż w moim Polarisie lepiej się strzelało w okolicach BH = 9"
Czy jeśli ją zdejmę, to czy potem znów należy skręcać - jeśli tak, to ile
bo bez założenia nie będzie wiadomo jakie wyjdzie BH :)?
Jak wymyślisz sobie patent na przechowywanie cięciwy,
który nie pozwoli jej się rozwijać to nie będziesz miał tego problemu :)
A tak to należy ją skręcić tyle razy ile się rozkręciła ;)
Cięciwa nie rozkręca się do maxa, tylko najwyżej 2-3 obroty.
Są takie gadżety do zapinania uszu cięciwy aby się nie rozwijała.
Z resztą, na razie powtarzalna wysokość BH jest Twoim najmniejszym zmartwieniem :)
Z naciągiem nie mam problemu - w sensie 28lbs wydaje mi się ok, żeby popracować nad techniką.
A to się okaże jak strzelisz 200 strzał w ciągu jednego treningu
Wtedy dopiero będziesz wiedział ;)
Jeśli chodzi o nock to wydaje mi się, że jednak owijka jest nieco za gruba - nie wiem czy skręcenie cięciwy coś zmieni w tej kwestii?
Skręcanie cięciwy nic w tej materii nie zmieni.
Tu pomaga tylko zmiana owijki na cieńszą albo zamiana nocków na grubsze.
-
Stabilizator zawsze robi dobrą robotę, im dłuższy tym lepiej nawet w polarisie.
Czy taki podstawowy z cartela, centralny 30" się nada?
Po zdjęciu cięciwy jeśli oczek nie zepniesz jakimś karabińczykiem czy inną dedykowaną wsuwką będziesz musiał ją ponownie ustawiać przy kolejnym strzelaniu.
Są takie gadżety do zapinania uszu cięciwy aby się nie rozwijała.
Jakoś się nazywają fachowo? :)
Strzały, które mam to Avalon Hybrid Carbon 800 (30") z wciskanymi nockami - będę zamawiał jeszcze stojak (w jednym z dwóch sklepów niedaleko) to mógłbym wymienić nocki na szersze - jeśli miałoby to pomóc :) - musiałbym tylko wiedzieć jakie są obecne i jakie miałbym spróbować wcisnąć.
-
Z nasadkami jest taki problem, że większość wytwórców robi je w jednym sobie znanym rozmiarze i zazwyczaj ciężko jednoznacznie stwierdzić w opisie w sklepie online ile to ma średnicy "gniazda". Zrób tak jak pisał doozers, załóż strzałę na cięciwę, naciągnij ze 2-3 cale i puść cięciwę, jak strzała spadnie będzie znaczyło że jest ok, jak zostanie to jedynie zmiana owijki na cieńszą nitkę może pomóc.
https://sklepluczniczy.pl/akcesoria-do-cieciw/2375-flex-twist-keeper.html
Jak masz dziewczynę/żonę/córkę to taki krokodyl do trzymania włosów też powinien się sprawdzić.
-
1. Uszy cięciwy przewlec jedno przez drugie i drugie przez pierwsze czyli pierw wsadzasz dolne oczko w górne a potem jeszcze to góre w przeciagniete dolne i nie ma szans zeby sie rozwinelo cokolwiek.
2. Jak już mierzysz BH to zapnij do końca miarkę. Poza tym te wartości są orientacyjne z których można wyjść ale dobrze jest też posłuchać łuk przy lekkich naciągnięciach i puszczeniach cięciwy czy nie ma jakichś dziwnych klapnięć aczkolwiek ta wiedza przyjdzie z czasem. (Ja wszystkie 3 łuki ze stopki ustawiam na +- 9")
3. Ja przy 70" 30# mam 10 nitek dacronu i X-nocki z easton inspire 630 lekko chodzą
-
Ok. Dziś poustawiam wszystko.
Odnośnie tego stabilizatora - czy taki cartel dynamic 30" będzie ok, czy krótszy?
-
30" bedzie ok, mozesz smialo brac
-
I oglądaj mistrza w tłumaczeniu "jak umieć w łucznictwo" ;) https://www.youtube.com/watch?v=mRZshkIYhEI
NUSensei <3
-
Strzały, które mam to Avalon Hybrid Carbon 800 (30") z wciskanymi nockami - musiałbym tylko wiedzieć jakie są obecne i jakie miałbym spróbować wcisnąć.
Avalon zazwyczaj w miękkich strzałach wkłada noki S-size, możesz na próbę wziąć kilka nocków L-Size.
Ale niestety najlepiej to jest przymierzyć w sklepie na cięciwie.
Ja przymierzałem w klubie różne nasadki z różnych strzał,
niby mały rozmiar, a każda inna :)
jedna ciaśniejsza, druga luźniejsza.
-
Odnośnie tego stabilizatora - czy taki cartel dynamic 30" będzie ok, czy krótszy?
Wstrzymaj się z tym stabem chwilę.
Ja bym kupił coś lepszego.
Mam Black Sheep-a coś jak ten Cartel Dynamic
i po roku rozleciał mi się na 24# łuku.
Niby go pokleiłem i strzelam dalej, ale odradzam.
Strasznie jest miękki.
Jak już koniecznie chcesz od razu staba, to kup sobie Avalona Tec-X.
Dużo sztywniejszy.
Wydasz ponad 2x tyle ale Ci się nie rozleci po roku.
-
Z natury wolę zapłacić więcej i otrzymać coś jakościowo lepszego, ale w porównaniu do pozostałych elementów trochę drogawy ten Tec-X :)))
Zobaczę jak będzie bez, a potem pomyślę. Jak się wkręcę i będą warunki do strzelania to kolejny łuk będzie już z nieco wyższej półki :)
-
Z natury wolę zapłacić więcej i otrzymać coś jakościowo lepszego, ale w porównaniu do pozostałych elementów trochę drogawy ten Tec-X :)))
Zobaczę jak będzie bez, a potem pomyślę. Jak się wkręcę i będą warunki do strzelania to kolejny łuk będzie już z nieco wyższej półki :)
W stosunku do Polarisa to i owszem, ale jak zmienisz łuk na aluminiowy ILF będzie jak znalazł.
Dlatego mówię żebyś się wstrzymał z tym stabem. Jak się wkręcisz to i tak na ILF-a zmienisz :) a wtedy lepszy stabik.
A jak kupisz Cartela to będziesz musiał kupić drugi a ten będzie Ci zbierał kurz :) chyba że sprzedasz cały zestaw ale jak widzę ceny za używki to wolę żeby mój leżał. Czasem się przydaje jak ktoś znajomy chce postrzelać :)
A może chcesz mojego Black Sheep-a ?
W komplecie z bocznymi Axiom+ i kostką możemy się dogadać.
Wysłane ze smyrfona via Tapatalk
-
Co do stabów to ja nie miałem gdy problemu z tanimi czy to w Polarisie czy to w bloczku. Za to ewidentnie miałem problem z gniazdem stabilizatora w Polarisie, drgania wyrwały z drewna tuleję gwintowana do której się wkręca staba. Jak dla mnie ona jest za krótka.
-
Za to ewidentnie miałem problem z gniazdem stabilizatora w Polarisie, drgania wyrwały z drewna tuleję gwintowana do której się wkręca staba.
A to też przerobiłem :) jeszcze przed samym stabem.
Wklejona ponownie epoksydem i działa.
Inna sprawa że niedługo po tym zmieniłem łuk :) na aluminiowy.
Po tym jak teraz gniazdo jest wklejone mam wrażenie,
że oryginalnie tuleja jest wklejana za płytko i dlatego się wyrywa.
Wcześniej wystawała mi kilka mm, teraz jest prawie równo z majdanem.
-
Cześć... Mam małą zagwozdkę, dlatego przyszedłem do Was po poradę.
Moja kobieta zaczęła nagabywać mnie na zakupienie łuku (tzn. to rodzaj "wariatki", która niczego się nie boi, lubi jazdę konną i nawet ekstremalniejsze formy snowboardu). Tym razem padło na łucznictwo. Postanowiłem jej pomóc w wyborze łuku na początek i teraz mam nadzieję, że... wy pomożecie mi. :D ;D :D
Na jakiej zasadzie się kupuje pierwszy łuk? Tzn. czy najrozsądniej byłoby, gdyby sama się do niego przymierzyła, wzięła do ręki itd.? Czy w ciemno też np. na allegro da się kupić pierwszy łuk.
-
Cześć... Mam małą zagwozdkę, dlatego przyszedłem do Was po poradę.
Moja kobieta zaczęła nagabywać mnie na zakupienie łuku (tzn. to rodzaj "wariatki", która niczego się nie boi, lubi jazdę konną i nawet ekstremalniejsze formy snowboardu). Tym razem padło na łucznictwo. Postanowiłem jej pomóc w wyborze łuku na początek i teraz mam nadzieję, że... wy pomożecie mi. :D ;D :D
Na jakiej zasadzie się kupuje pierwszy łuk? Tzn. czy najrozsądniej byłoby, gdyby sama się do niego przymierzyła, wzięła do ręki itd.? Czy w ciemno też np. na allegro da się kupić pierwszy łuk.
Najrozsądniej to jest przejść się do klubu i zapisać się na jedną lub dwie lekcje. Wtedy będzie wiadomo czy nas to naprawdę kręci i jaką mniej więcej siłę łuku wybrać.
Potem zastanowić się jakie łucznictwo się chce uprawiać: tarczowe, tradycyjne, terenowe. Jak już to wszystko będzie wiadome i wiadomo jaki mamy budżet wtedy można zacząć rozglądać się za łukiem.
Wysłane ze smyrfona via Tapatalk
-
A może Twoja wariatka chce strzelać z łuku podczas jazdy na koniu?
Bo jeśli tak to polecam udanie się na jakiś pokaz albo szkolenie prowadzone przez AMM Archery lub kogoś innego od łucznictwa konnego.
Ogólnie lepiej żeby się przymierzyła do łuku nieważne od tego jaki rodzaj łucznica zechce trenować.
-
Witam ponownie,
W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i postrzelać - jak na początek nie było źle, jednak mam parę pytań technicznych:
Foto złożonego zestawu: https://ibb.co/jCQ7zd
Pytania:
1. Czy celownik nie powinien być raczej przed majdanem (patrząc z pozycji strzelca)? Wydaje mi się, że gdzieś podczas studiowania teorii była mowa o tym, że może być i przed (zależy od odległości od tarczy) - aby było widać skalę celownika nie może on być w innej pozycji niż ta zmontowana.
2. Czy ma znaczenie w jaki sposób są ułożone lotki na strzale jeśli strzała jest już oparta o siodełko?
Generalnie strzały leciały raczej prosto - https://ibb.co/i9W5Kd - pomimo wysoko ustawionego siodełka - na razie dałem zacisk (łatwiej mi go będzie zdjąć niż nić dent.)
Oczywiście pomimo tego, że trafiałem w matę (w tarczę rzadziej) to jednak nie było reguły w strzałach (chociaż może ciut na lewo wszystkie szły).
-
Ad. 1.
Nie, celownik nie powinien być między cięciwą a majdanem, odwróć go i sam odczujesz różnicę choćby w samej ostrości widzenia pina i celu. Akomodacja oka ma swoje francowate ograniczenia i nie przeskoczysz.
Ad. 2.
Ma znaczenie, lotka prowadząca (prostopadła do łuku) powinna być z przeciwnej strony niż podstawka w innym przypadku masz szanse na odbijanie się strzał od majdanu kiedy za sztywna strzała uderzy gumo-lotką w majdan.
Daj film ze strzelania najlepiej opcja prostopadła do strzelającego, popatrzymy i moze dojrzymy co robisz nie do końca powtarzalnie czy wręcz źle i będziesz wiedział przy kolejnych filmach na co zwracać uwagę i sam siebie korygować.
-
Jutro pójdę jeszcze raz ze sprzętem i nagram film.
Zakładam, że lotka prowadząca to będzie ta biała - dwie pozostałe są żółte - https://ibb.co/ifo85J
-
Tak, w Twoim przypadku lotka prowadząca to ta biała ale jak masz nasadkę wciskaną nie wklejaną to może nią być każda inna lotka, wystarczy obrócić nasadkę.
(http://fsgk.pl/wordpress/wp-content/uploads/2016/02/ryc4d.jpg)
Tak przy okazji o wszystkim o co pytasz było już tu kilka razy pisane ;)
-
Tak przy okazji o wszystkim o co pytasz było już tu kilka razy pisane ;)
Racja. Przepraszam, ale akurat to mi umknęło :)
Dziś walka z gorączką u córki, dlatego jutro dopiero idę w teren... nasunęło mi się kolejne pytanie.
Wszedłem w posiadanie strzał, które są znacznie grubsze niż Avalon Carbon Hybrid (5,4mm), bowiem mają średnicę zew/wew - 7,8mm/6,22mm. Sądziłem, że poza tworzywem, długościami, spinem, rodzajem lotek, grotów lub marką, nie będzie już więcej różnic.
Czy strzały te są dedykowane do np. bloczków? Jakie ma znaczenie grubość, czy wobec tego nocki także dzialą się poza rozmiarem części wchodzącej na cięciwe, wielkością części wciskanej na promień?
edit: jak wobec powyższego powinno się dobierać strzały? nie zawsze podana jest średnica.
-
Strzały maja różne średnice, są nawet takie które maja ponad 10mm, co za tym idzie średnicą też się różnią komponenty typu groty, inserty czy nocki. Średnica strzały nie jest determinowana typem łuku. Grubych strzał używa się np. na halę lub na 3D żeby np. złapać więcej punktów na liniach. Ale przy 7.8mm to nie nazwałbym tych strzał grubymi.
I przekręć nasadki bo lotki masz ustawione źle do takiego luku.
-
Rozumiem. Miałem na myśli, że są grubsze niż te, które posiadam. Rozumiem, że wobec tego warto je sobie zostawić - zmienić nocki na odpowiednie i próbować postrzelać?
-
Jeśli pasują spinem i wagą to tak.
-
Poprawny dobór promienia do łuku i strzelającego to dość zawiła procedura, moc łuku i długość naciągu są niby podstawowymi kryteriami oceny ale wcale nie najważniejszymi które trzeba brać pod uwagę. Na początku drogi i krótkich dystansach na które powinni strzelać początkujący nie ma to aż takiego znaczenia ale dla zaawansowanego technicznie łucznika dopasowanie strzał ma już większe znaczenie bo to może być kilka punktów extra.
Zacznij strzelać a sam co kilka tysięcy wystrzelonych strzał będziesz czuł tę różnicę.
-
Witam ponownie,
Niestety filmu nie wrzucę (mój cameraman nagrał go w slomotion i zajmuje ogromną ilość miejsca), jednak poniżej zamieszczam fotki z konfiguracji łuku, jak również pozycji strzału. Odległość od tarczy jakieś 12m. Umówiłem się również na lekcję - dobrze by było, aby ktoś z doświadczeniem rzucił okiem na to wszystko :)
https://ibb.co/eQcyeo
https://ibb.co/fjz0s8
https://ibb.co/bJytC8
https://ibb.co/gauYC8
https://ibb.co/ixuas8
https://ibb.co/fZDPkT
https://ibb.co/kOZVQT
https://ibb.co/g4cH5T
-
Szkoda, że film nie wszedł.
Przy okazji czym nagrywany był, że masz slow motion?
Ostatnie zdjęcie, jesteś przechylony do tyłu, masz za wysoko punkt kotwiczenia, nie przyciskasz całej łapy do twarzy. Przy naciąganiu łuku powinieneś ciągnąć rękę cięciwną do brody i przestrzenią między palcem wskazującym a kciukiem przeciągnąć po żuchwie, ciągnąć tak daleko żeby cięciwa w tej pozycji ręki cięciwnej dotknęła czubka nosa.
https://youtu.be/lWNruATrZOE
-
Na moje oko to siodełko masz strasznie wysoko... ale ja strzelam z półki i z naturalnych lotkami, więc nie wiem jak tam się ustawia siodło pod gumę i podstawkę.
Postawy przy strzelaniu nie komentuję, bo instruktor na pierwszej lekcji i tak Cię trochę naprostuje. ;)
Co do tych grubszych strzał, to oczywiście grubości zdarzają się różne. Są jednak dwie najpopularniejsze średnice (liczy się wewnętrzna) - 6.2mm, czyli standardowy rozmiar, najpopularniejszy w łucznictwie tradycyjnym oraz 4.2mm, nazywane czasem "slim" albo "SD" (small diameter). Slimy są świetne zwłaszcza do łuków o niskich naciągach, bo mają lepszą penetrację, więc jest mniejsza szansa, że strzała odbije się od zbyt twardego celu. Przy mocniejszych łukach zwiększona penetracja jest raczej niezbyt pożądana. Slimy mają też bardzo szeroki zakres dostępnych parametrów spinu, podczas gdy w przypadku promieni 6,2mm jest on dość ograniczony i mieści się zwykle w granicach 300-600. Z drugiej strony, ogromnym minusem slimów jest to, że nie posiadają insertów i mają praktycznie tylko jeden dedykowany typ grotów tarczowych, który się wkleja na stałe w promień. Do promieni 6.2mm masz multum grotów - różne tarczowe, myśliwskie, tępe, gwiżdżące, judo itp. itd. - i zmieniasz je bez problemu kiedy chcesz, bo po prostu wkręca się je w insert.
Wrzuć fotkę tych swoich strzał, spróbujemy je zidentyfikować.
-
Nie komentowałem zdjęcia z pierścionkiem na cięciwie i miarką bo nie widzę gdzie jest druga strona miarki oparta, jeśli na podstawce to o dużo za wysoko, zasadniczo to startowa wysokość nocking pointa jest 12mm, ja to uśerdniam do półtory grubości strzały.
Są inserty do strzał o średnicy wewnętrznej 4,2mm grotów wkręcanych też jest kilka, jest to stosunkowo drogie i jak na razie chyba Easton-a Deep Six do takich pasują.
-
Szkoda, że film nie wszedł.
Przy okazji czym nagrywany był, że masz slow motion?
Film nagrywany iPhoneX - wcześniej nagrywaliśmy ze statywu tarczę z bliska, i brat nie zmienił ustawień.
Wrzuć fotkę tych swoich strzał, spróbujemy je zidentyfikować.
Strzały:
https://ibb.co/bMN1h8
https://ibb.co/iqFMh8
Na moje oko to siodełko masz strasznie wysoko... ale ja strzelam z półki i z naturalnych lotkami, więc nie wiem jak tam się ustawia siodło pod gumę i podstawkę.
Nie komentowałem zdjęcia z pierścionkiem na cięciwie i miarką bo nie widzę gdzie jest druga strona miarki oparta, jeśli na podstawce to o dużo za wysoko, zasadniczo to startowa wysokość nocking pointa jest 12mm, ja to uśerdniam do półtory grubości strzały.
Tak. Na podstawce. Ale rozumiem już gdzie jest błąd - na podstawce jest dolna krawędź miarki a nie środek :) - nie wiem czemu od środka liczyłem.
Jutro, mam nadzieję, uda się jeszcze raz pójść - zweryfikuję pozycję. Potem instruktor i prostowanie :)
-
Strzały, tak jak się spodziewałem ;), to tzw. "mixed carbon", czyli mieszanka włókna szklanego z węglowym. Czyli najtańsza (około 8zł/szt.) chińszczyzna z Aliexpress. Generalnie nie są złe, bo są bardzo wytrzymałe, ale przy łukach o niskich naciągach dyskwalifikuje je waga. Strzelam w ciemno, że te Twoje ważą blisko 35 gramów. Spin raczej nie będzie się zgadzał i będą mieć bliżej 630, niż 500.
Od biedy dasz radę z nich postrzelać, ale na małe dystansy. Będziesz widział ogromną różnicę w prędkości i zasięgu w porównaniu ze swoimi Avalonami.
-
Waga kuchenna pokazuje 37g. Warto je w ogóle zostawić, jeśli nie na ten łuk to inny?
Jeśli zaś mowa o Ali, to czy jest coś co warto by kupić ze strzał? Już 3 avalony przepadły w trawie - niestety nie ma dużego wyboru jeśli chodzi o miejscówki do strzelania :)
-
Ciężkie jak diabli, kup normalne w polskim sklepie.
-
Jeśli planujesz w niedalekiej przyszłości łuk powyżej 35# naciągu, to możesz je zostawić i używać jako treningówki. W przeciwnym wypadku opchnąłbym to jak najszybciej i kupił za to trochę mniej, ale porządniejszych strzał.
Jeśli zaś mowa o Ali, to czy jest coś co warto by kupić ze strzał?
I tak i nie. Warto tam kupować promienie karbonowe oraz wszelkie akcesoria do nich typu groty, inserty, nasadki (najlepiej pin-nocki), lotki naturalne. Z gotowymi strzałami jest różnie. Niektóre są w porządku, a inne są składane jakby nogami, bo notorycznie gubią lotki i groty, a nasadki bywają uszkodzone przez wciskanie "na chama". Dlatego moim zdaniem lepiej zapłacić nieco więcej kupując poszczególne komponenty osobno lub jako zestawy DIY i samemu sobie wszystko poskładać, używając własnych metod i sprawdzonych klejów.
Składanie strzał jest dość proste i potrzebujesz w sumie tylko maszynkę do lotek. Prędzej czy później każdemu łucznikowi się ona przyda. Do klejenia grotów doskonale sprawdza się nawet najtańszy klej na ciepło (te pałeczki). Do lotek albo jakiś cyjanoakryl (Kropelka, Super Glue itp.), albo dedykowany klej (np. Saunders lub Bohning). Nasadek kleić nie musisz - montujesz albo na wcisk, albo "na torebkę foliową".
-
https://sklepluczniczy.pl/strzay-karbonowe/2484-strzaly-avalon-classic-12szt.html
-
jednak poniżej zamieszczam fotki z konfiguracji łuku
https://ibb.co/eQcyeo
https://ibb.co/fjz0s8
https://ibb.co/bJytC8
https://ibb.co/gauYC8
https://ibb.co/ixuas8
https://ibb.co/fZDPkT
https://ibb.co/kOZVQT
https://ibb.co/g4cH5T
Jedna uwaga odnośnie podstawki.
Drut na którym kładziesz strzałę wystaje ci za daleko.
Podegnij go kombinerkami w stronę majdanu.
Patrząc od góry na strzałę nie powinieneś widzieć drutu, ew. może wystawać kilka mm.
Druga sprawa to wysokość strzały względem buttona, nie jestem pewien bo zdjęcie jest z ukosa,
ale wydaje się że strzałę masz za nisko, powinna przebiegać centralnie przez button,
to znaczy jak będziesz patrzył na button od strony strzały, prostopadle do strzały i majdanu,
to strzała powinna Ci button zasłaniać, a wydaje się że jest trochę niżej
i nie idzie po buttonie centralnie tylko po jego dolnej krawędzi.
I jest jeszcze kwestia wysunięcia buttonu,
nie masz takiego zdjęcia więc spróbuję napisać o co chodzi.
Chodzi o to, że ustawisz łuk tak, że jak patrzysz na cięciwę na tle majdanu i ramion,
to cięciwa powinna być ustawiona w osi łuku (majdanu i ramion).
W takim ustawieniu patrzysz "przez cięciwę" na strzałę.
Button powinien być ustawiony tak,
że grot wystaje na lewo od cięciwy ale tylko tyle, że w widoku z tyłu "przez cięciwę"
wygląda to tak jakby grot prawym bokiem dotykał do cięciwy.
Trzymając łuk w ręku trudno to wykonać bo ręka się buja
i ciągle zmienia Ci się pozycja łuku i cięciwy względem oka.
Dobrze jest łuk oprzeć na stabilizatorze np. na oparciu krzesła.
Ogólnie, strzała powinna być wychylona w lewo od osi łuku i cięciwy
ale tylko o 1/2 grubości strzały/grotu.
Ale w Polarisie i przy podstawce magnet. może to być trudne.
Mi się nie udało.
Nawet w sytuacji takiej, że strzała już dotykała bokiem do podstawki
(czyli button już był bezużyteczny bo strzała odbijała się od podstawki nie od buttona)
kiedy się spojrzało na strzałę "przez cięciwę"
to przerwa między krawędzią cięciwy a grotem miała grubość grotu (czyli sporo za daleko).
Z tego co widzę na zdjęciach, u Ciebie też może być z tym kłopot,
bo Twój majdan (tak jak mój) nie jest wyfrezowany w okolicy podstawki, tak jak było kiedyś.
W tych majdanach, nawet na plastikowej podstawce strzała wystaje za daleko, ale i tak mniej niż z buttonem.
No i ten boczny "języczek" w plastikowej podstawce pracuje jak button.
Tak więc w Polarisie plastikowa podstawka sprawuje się lepiej niż magnetyczna :)
ale tego się dowiedziałem po niewczasie.
-
Jeśli planujesz w niedalekiej przyszłości łuk powyżej 35# naciągu, to możesz je zostawić i używać jako treningówki. W przeciwnym wypadku opchnąłbym to jak najszybciej i kupił za to trochę mniej, ale porządniejszych strzał.
Teoretycznie, w trakcie nabywania doświadczenia, chciałbym później zainwestować w lepszy sprzęt, ale czy akurat będzie musiał mieć większy naciąg? - na to pytanie chyba sam sobie nie odpowiem (jeszcze).
Jeśli zaś mowa o Ali, to czy jest coś co warto by kupić ze strzał?
I tak i nie. Warto tam kupować promienie karbonowe oraz wszelkie akcesoria do nich typu groty, inserty, nasadki (najlepiej pin-nocki), lotki naturalne. Z gotowymi strzałami jest różnie. Niektóre są w porządku, a inne są składane jakby nogami, bo notorycznie gubią lotki i groty, a nasadki bywają uszkodzone przez wciskanie "na chama". Dlatego moim zdaniem lepiej zapłacić nieco więcej kupując poszczególne komponenty osobno lub jako zestawy DIY i samemu sobie wszystko poskładać, używając własnych metod i sprawdzonych klejów.
Składanie strzał jest dość proste i potrzebujesz w sumie tylko maszynkę do lotek. Prędzej czy później każdemu łucznikowi się ona przyda. Do klejenia grotów doskonale sprawdza się nawet najtańszy klej na ciepło (te pałeczki). Do lotek albo jakiś cyjanoakryl (Kropelka, Super Glue itp.), albo dedykowany klej (np. Saunders lub Bohning). Nasadek kleić nie musisz - montujesz albo na wcisk, albo "na torebkę foliową".
Myślę, że na to jeszcze trochę za wcześnie, ale w przyszłości - czemu nie.
Nie będę cytował wyczerpującej odpowiedzi doozers'a, ale krótko odpowiadając:
- Rzeczywiście. Czytałem, że drut podstawki nie powinien znacznie wystawać - a tutaj wystaje poza strzałę.
- Jeśli chodzi o button, to racja - strzała raczej idzie po jego dolnej krawędzi a nie centralnie na środku. Co do wysunięcia, sprawdzę to.
- Wracając do podstawki, tą plastikową również jeszcze posiadam.
Jutro zweryfikuje wszystkie wasze uwagi. Jestem przekonany, że trening z instruktorem będzie nieoceniony, również pod względem technicznym. Pytań mam całą masę :)
Jeszcze raz bardzo dziękuję :)
-
Nie będę cytował wyczerpującej odpowiedzi doozers'a, ale krótko odpowiadając:
- Wracając do podstawki, tą plastikową również jeszcze posiadam.
U mnie po zeszlifowaniu podstawki ile się da aby była jak "najniższa" i jak najmniej wystawała,
podfrezowaniu majdanu aby trochę pogłębić okno
i tak skończyło się na plastikowej a potem zmianie majdanu na ALU :)