Autor Wątek: Pierwszy łuk  (Przeczytany 21075 razy)

Nihli

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Pierwszy łuk
« dnia: Czerwiec 23, 2009, 03:20:01 pm »
Witam,

Jestem całkowitym laikiem w zakresie strzelectwa (parę razy w życiu prawdziwy łuk miałem w ręku) ale zainteresował mnie ten sport i zapragnąłem posiadać własny łuczek. Z tego też powodu poczytałem trochę na ten temat i znalazłem dwie interesujące mnie pozycje a mianowicie
łuk sportowy Eraser - http://alejka.pl/luk-sportowy-eraser-zielony.html
oraz łuk Samick Polaris - http://www.luksport.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1242&category_id=94&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=31
Z tego wynika kilka pytań - 1. Z tego co czytałem jest między nimi ogromna różnica w jakości i o wiele lepiej wydać troszeczkę więcej i kupić ten pierwszy - czy to prawda? 2. Jak dobrać długość łuku i naciąg? (mam 185 cm wzrostu, 17 lat i nie tak wiele krzepy). 3. Co oprócz strzał wypadałoby dokupić jeżeli wybrałbym zestaw Samicka? 4. Jakie strzały byłyby najlepsze na początek drewnianie czy aluminiowe(o carbonowych nie myślę)?

Z góry dzięki za odpowiedź,
Paweł

RedPunica

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 116
    • o mnie na Facebooku
Odp: Pierwszy łuk
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2009, 03:37:58 pm »
Polaris Samicka jest dobry i na długo Ci wystarczy - zakładam, że się będziesz rozwijał. A ten Eraser to wyłącznie zabawka. Szkoda czasu.

Długość łuku 68" wydaje się najlepsza (jestem wyższy od Ciebie o 5 cm i nie strzelam z 70"). A siła ramion na początek nie większa od 30 lbs. Ale jeśli nie jesteś mocarzem, pomyśl o 28 lbs.

Dlaczego nie myślisz o strzałach carbonowych? Na początek zdecydowanie najlepsze i - jeśli ich nie pogubisz - też długo się nimi nacieszysz.

Nihli

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Pierwszy łuk
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2009, 04:39:50 pm »