Autor Wątek: Gwarancja na sprzęt  (Przeczytany 3934 razy)

paskud

  • Gość
Gwarancja na sprzęt
« dnia: Maj 31, 2009, 02:21:20 am »
Witam.
Teoretycznie producenci compoundów z USA (Hoyt, Bowtech, itd.) mają "w poważaniu" tych, którzy kupują sprzęt od nieautoryzowanych dilerów. W Polsce dilera autoryzowanego na dzień dzisiejszy nie ma.... Innymi słowy sprzęt kupiony u nas w kraju nie jest objęty gwarancją producenta.

A praktycznie jak to jest? Komuś z Was coś się kiedyś rozleciało i próbował zareklamować sprzęt? A może jakość sprzętu jest taka, że nic się i tak nie rozleci?

Pozdrawiam.
EDIT:
///HOYT///
Hoyt must perform warranty work. You must have the following items in order to obtain warranty work:
1. A dated proof of purchase (sales receipt).
2. Products must be purchased through an Authorized Hoyt Dealer (No exceptions!).
3. All compound bows must have a serial number.
Buying a Hoyt bow over the Internet voids all warranty.

///BOWTECH///
Q: Does my bow have a warranty?
A:[...]
The BowTech Warranty covers product purchased from Authorized BowTech Dealers. BowTech products purchased through the internet are not warrantied.
(See page 26 for information on serial number location.)
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2009, 10:51:29 am wysłana przez paskud »

Herr Otto Flick

  • Global Moderator
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 381
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2009, 09:37:56 am »
Polskie sklepy kupują w hurtowniach które są oficjalnymi przedstawicielami wspomnianych marek i z tego co wiem to wszystkie dają gwarancję.
Zwróć uwagę że wielu amerykańskich producentów np Hoyt nie sprzedaje nowych łuków przez internet albo jak np Diamond sprzedaje ale wtedy łuk nie posiada gwarancji.

paskud

  • Gość
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2009, 10:56:53 am »
Polskie sklepy kupują w hurtowniach które są oficjalnymi przedstawicielami wspomnianych marek i z tego co wiem to wszystkie dają gwarancję.
Zwróć uwagę że wielu amerykańskich producentów np Hoyt nie sprzedaje nowych łuków przez internet albo jak np Diamond sprzedaje ale wtedy łuk nie posiada gwarancji.
Proof of purchase (dowód zakupu) wystawiany jest przez autoryzowanego dystrybutora dla naszego rodzimego sklepu. Potem nasz polski sklep wystawia nam fakturę na zakup sprzętu więc zostajemy bez dowodu zakupu honorowanego przez producenta.

No, chyba, że hurtownia wystawia dokument zakupu bezpośrednio na osobę docelową, ale w to raczej nie wierzę :)

Herr Otto Flick

  • Global Moderator
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 381
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2009, 11:47:29 am »
Masz racje ale dotyczy to rynku amerykańskiego. I wszystkie informacje zawarte w FAQ na stronach producentów zazwyczaj odnoszą się do ich realiów
W przypadku sprzedaży poza USA wygląda to trochę inaczej.
Gwarantem w tym wypadku jest sklep polski bo on Ci wystawia gwarancję.
I potem oni sobie to załatwiają z dystrybutorem. Poza tym odsyłasz do miejsca gdzie kupiłeś a nie bezpośrednio do fabryki.
 - naprawdę nie musisz się martwić, na forum nie widać na razie steku obelg pod adresem sklepów o nie rozpatrzonych gwarancjach  :)
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2009, 11:49:26 am wysłana przez Herr Otto Flick »

White_Eagle

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 267
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2009, 02:49:16 pm »
Witam serdecznie.
W łuksporcie kupiłem celownik do łuku. Po 11 miesiącach się popsuł. Pojechałem z reklamacją. Zabrali mi ten i dostałem nowy od ręki z nową gwarancją.

Pozdrawiam serdecznie
White Eagle
Łuk Bloczkowy Bowtech PATRIOT DUALLY
Celownik Shibuya
Optyka Las Vegas SCODE + 0,50
Strzały EASTON POWER FLIGHT 400
HW100Tqf LONG
FWB 300S Universal
TWINMASTER SPORT + LUNETKA 2X20 WALTHER
ŁUCZNIK 1970
GG 3176262

Pioter

  • Stowarzyszenie
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 347
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2009, 10:29:25 pm »
Prócz gwarancji jest jeszcze coś takiego jak rękojmia. Nie jesteśmy osamotnieni, jeśli kupiliśmy coś w polskim sklepie...
SŁ "GRYF" Szczecin. Noł chojt, noł siurlok
Piszę poprawnie po polsku

Hungry

  • Gość
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2009, 10:11:21 am »
osobiście w łuksporcie wymieniałem na gwarancji popsuty sprzęt w tym ramiona do Hoyta.   :)

Nawet ramiona kopione od Martina na targach w Atlancie, bez żadnych rachunków, zostały mi wymienione na nowe, bo każda firma dba o klienta  :o

Marek Pietrusiak

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 491
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 01, 2009, 09:25:26 pm »
Mi po jednym mailu do PSE, do ich supportu w Stanach, przysłali nowe ramiona.
Duży szacun dla nich za to  ale ostatnio to przeszli samych siebie. W podstawce PSE Prowler pekła mi spreżynka- czaicie, że przysłali mi nową?
Normalnie mi szczęka opadła.

Marek

--------------------------------------------------------------------
PSE Dominator 3D, TT SmackDown, Copper John ANTS, Vibracheck CFX, Fatboy, ACE

kissielec

  • Gość
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 01, 2009, 10:05:00 pm »
Ja natomiast zapytałem producenta (Bear Archery) o nowe gumy do fabrycznych STSów, bo po ponad roku intensywnego strzelania - poprzecinały się głęboko.
Dostałem pocztę, że nie ma problemu zaraz wyślą, ale generalnie - nie jest to element objęty gwarancją i przy następnej wymianie będę musiał zapłacić. Koperta z gratisowymi zderzakami cięciwy - przyszła po ok. 3 tyg.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2009, 08:20:18 am wysłana przez kissielec »

Herr Otto Flick

  • Global Moderator
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 381
Odp: Gwarancja na sprzęt
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2009, 10:24:11 pm »
Czasami zdarza się że przyjdą do nas walizki Plano bez zatrzasków do zamykania po jednym mailu do nich w ciągu tygodnia zazwyczaj są nowe.