Łucznictwo klasyczne > Tematy związane ze sprzętem

Dobór strzał

(1/3) > >>

Mycy:
Witam wszystkich Formowiczów. Mam na imię Maurycy i od miesiąca jestem  szczęśliwym posiadaczem łuku firmy Ragim  model Victory 64" @28 26#. Na razie nie stać mnie na porządne strzały i używam Glasfiber-strzał Easton Trooper do 40#.  No i właśnie w nich mój problem. Dokupiłem do luku clicker, celownik, buton i fliper co zmusiło mnie do skrócenia strzał do 28" i od tego momentu nie mogę dojść z tym sprzętem do ładu. Skupienie to tragedia a lot strzały to istny breakdance, jak robie test nieopierzonej strzały to nawet w tarcze nie trafiam z 15 m tak bije na lewo, czyli wychodzi mi  ze te strzały są za twarde do mojego łuku, i tu mam kilka pytań jako iż jestem zielony w temacie (chociaż oczytany ;) )
1. czy jest sens użycia np. cięższych grotów, czy darować sobie je zupełnie i dać dzieciom do postrzelania?
2. czy używał ktoś może takiego łuku jakie strzały wybrać z tabeli Eastona
wychodzi mi 1813, ale kto tam wie czy to rzeczywiście 26 lbs a wydatek 230 pln na 12 strzał to dla mnie nie mało
3.  jaki ochraniacz palców ze strony luksportu byście polecili bo mam taki z allegro i za nic nie mogę z tego strzelać (strzały lecą gdzie chcą, bez jest ok)
tylko nie te po 200 pln  ;)

Ogólnie łucznictwo wciągnęło mnie i trzyma, zrobiłem sobie nawet mate z kartonów i desek powiem ze spisuje sie wyśmienicie, narazie umiejętności mam skromne strzelam z 18 metrów i żeby sie nie stresować nie używam
traczy :). Jestem z okolic Poznania, pewnie wcześniej czy później będę musiał wstąpić do jakiegoś klubu, bo ile można jechać na samouctwie z poradników... Z góry dziękuję za wskazówki
Pozdrawiam wszystkich
Maurycy

TomeK:
Witam!
W tym przypadku zdecydowanie polecam udanie się po radę do klubu.