Autor Wątek: Początkujący  (Przeczytany 3682 razy)

Mustafa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
Początkujący
« dnia: Kwiecień 06, 2020, 05:11:09 pm »
Witam, stoję przed kupnem tego zestawu https://sklepluczniczy.pl/luki-bloczkowe-zestawy/2464-ek-archery-rex-camo.html?search_query=luk+bloczkowy&results=592#
Jestem w 100% początkującym, nigdy nie strzelałem; czy ten łuk się nadaje dla kogoś takiego jak ja ? (wymiary oczywiście pasują)
Drugie pytanie; czy zaczynając przygodę z łucznictwem powinienem strzelać z spustem czy bez ?
Trzecie; mata kosztuje ~140zl w sumie nie jest to dużo, czy taka mata jest warta zakupu ? jeśli nie to może w jaki sposób efektywnie zrobić własną?

Pauczo

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 479
Odp: Początkujący
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2020, 06:41:40 pm »
Nie to akurat zły wybór, łuki te są złe bo porostu się psują, albo cięciwa leci albo się rozpadaja.

Mustafa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Początkujący
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2020, 07:33:42 pm »
okej, a łuk Mankung Aurora ?, Mógłbyś mi pomóc, może mógłbyś coś podsunąć lub odpowiedzieć na inne pytania ?

smox

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 447
Odp: Początkujący
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2020, 07:39:25 pm »
Używałem jakiś czas Poe Langa Rex Skull Camo. To taki sam łuk jak ten z Twojego linka, tylko inna nazwa. Tak samo jak Pauczo nie polecam tego łuku. Co prawda łuk się nie rozpadł i działa do dzisiaj, ale cięciwa faktycznie jest kiepskiej jakości i kamy są osadzone na tulejkach z brązu, które szybko się wycierają i powstają luzy. To bardzo budżetowy łuk. Do tego jest mały - ATA 28" i kiepsko się z niego strzela.

Zaczynając przygodę z łucznictwem powinieneś używać spustu, bo jest dużo łatwiej. Matę zrób sobie ze starych szmat, które wsadź do worka i mocno ugnieć. Na początek wystarczy.

Jedynym słusznym łukiem polecanym na tym forum na początek jest PSE Stinger. Jeżeli chcesz kupić Man Kunga, to już lepiej Bazyliszka.