Autor Wątek: Twardość łuku  (Przeczytany 6067 razy)

TTT

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 198
Twardość łuku
« dnia: Listopad 08, 2012, 05:32:10 pm »
Witam,

Jestem łucznikiem klasycznym i do waszego działu przybywam z pytaniem. Pytanie wynika tylko i wyłącznie z ciekawości :) a mianowicie, jaka jest u was przeciętna twardość łuku?

Pozdrawiam :)
"Nienawidziłem każdej minuty treningu, ale powtarzałem sobie - nie poddawaj się, przecierp teraz i żyj resztę życia jako mistrz"
Muhammad Ali

Dopóki myślisz, że możesz przegrać, przegrasz na pewno.
<---------------<<<

Boullii

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Twardość łuku
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2012, 10:26:34 pm »
Twardość, rozumiem, że masz na myśli siłę naciągu. Ogólnie od 45 do 60 funtów. Miałem jednak przyjemność strzelać z Grozera 75 i 120 funtów.
Pozdrawiam Paweł

TTT

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 198
Odp: Twardość łuku
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2012, 11:14:57 pm »
Tak chodziło mi o siłę naciągu, pytałem ponieważ miałem przyjemność rozmawiać z pewnym łucznikiem tradycyjnym, który twierdził, że jego łuk ma siłę naciągu 60# więc postanowiłem spróbować go naciągnąć (ja strzelam z klasyka 38#) i przy okazji sprawdzić czy dam radę w końcu w porównaniu mój to nic przy tym. Wziąłem łuk do ręki i naciągnąłem i bardzo mnie zaskoczyła jego twardość, a może raczej miękkość, na wyczucie jego siła naciągu była zdecydowanie mniejsza niż mojego. Jeśli miałbym ocenić to jakieś 30-32#. I stąd to pytanie bo nie wiem, czy ten łucznik mylił pojęcia, czy ktoś kto mu sprzedał łuk nagadał mu głupot, czy po prostu te łuki takie są.

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
"Nienawidziłem każdej minuty treningu, ale powtarzałem sobie - nie poddawaj się, przecierp teraz i żyj resztę życia jako mistrz"
Muhammad Ali

Dopóki myślisz, że możesz przegrać, przegrasz na pewno.
<---------------<<<

N

  • Gość
Odp: Twardość łuku