Większość łuków ma 15/20 lbs regulacji. A cruzer ma 65 lbs regulacji. Trochę jest to podejrzane ;P
Nie jest to wcale podejrzane, jeśli weźmiesz pod uwagę, że te 60 LBS regulacji siły łuku
wcale nie jest możliwe w pełnym zakresie naciągów, jakby się wydawało czytając materiały reklamowe
W ulotkach podają skrajne wartości siły i długości naciągu, ale nie podają jak się jedne mają do drugich.
W takim łuku (np. moim Diamond Infinity) możesz przykładowo ustawić siłę np. 10# ale max długość naciągu jest wtedy 13"
nie mówiąc już o prędkości wylotowej, reklamowane 310 jest zapewne tylko w max ustawieniach.
Z kolei, max sile 70# osiągasz dopiero pow. 29" naciągu.
Następnie gdybyś teoretycznie chciał lub potrzebował (np. po kontuzji)
przy swoim naciagu 30" zejść poniżej 25# siły,
to się nie da bo nie ma takich ustawień (25# to min co można osiągnąć przy takim naciągu).
Taki łuk nie pracuje jednakowo w całym zakresie sił i długości naciągów (tak jak się ludziom wydaje) i to cała tajemnica.
Poza tym, przy każdej długości naciągu, inaczej wygląda krzywa siły, w innym miejscu zaczyna się dolina
inny jest BH przy lżejszych ustawieniach itd.
Przy łukach z regulacją 15-20# parametry są mniej więcej stałe,
bo długość naciągu zmieniasz wymieniając Cam-y. A te mają wtedy inny kształt/średnice
aby przy mniejszej długości zachować takie same siły i wykres krzywej.
Zakres regulacji siły też jest mniejszy, bo jest specjalnie ograniczony
aby ramiona pracowały w mniej więcej optymalnym zakresie ugięcia.
Jak chcesz słabszy łuk, to wymieniasz ramiona
a nie odkręcasz śruby na max-a jak w Cruzerze albo Infinity.