Autor Wątek: Pytanie dotyczące strzał  (Przeczytany 2490 razy)

Adasik

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
Pytanie dotyczące strzał
« dnia: Czerwiec 13, 2016, 04:45:30 pm »
Witam,
Posiadam łuk: Hori Zone Vulture 70 lbs ( obecnie ustawiony na około 32 lbs, ale jak wyrobię sobie mięśnie to pewnie trochę zwiększę)
Mam również strzały aluminiowe: Easton xx75 Gamegetter 2117 (400), które były w zestawie razem z łukiem. Planuje dokupić sobie strzały, bo 5 to trochę mało i tu zaczyna się moje pytanie czy strzały, które obecnie posiadam są dobre dla tego łuku? czy lepiej kupić jakieś inne? (czytałem gdzieś, że do bloczków są lepsze karbonowe).
Dodam, że: jestem początkujący, ale wszystkie strzały trafiają w matę.
Pozdrawiam

Tomasz Ryszka

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 1445
  • ŚKŁ REFLEX
    • ŚKŁ "Reflex"
Odp: Pytanie dotyczące strzał
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2016, 05:12:35 pm »
Strzałami aluminiowymi się strzela na 18m lub ogólnie na krótki dystans ze względu na duża ich masę...co za tym idzie małą prędkość => duży opad. Ich zaleta to odkształcenie w razie kraksy chociaż  nie wyobrażam sobie strzelać z prostowanej strzały. Kolejna zaleta to taka że więcej miejsca zajmują na tarczy czyli jest większa szansa "zahaczenia" linii.

Karbonowe promienie oprócz tego że zajmują mniej na tarczy to posiadają same zalety. Są lekkie...szybkie...praktycznie zawsze proste. W razie kraksy nie nadają się do dalszej pracy.

Co do doboru to określ swój budżet...zadzwoń do sklepu łuczniczego i oni ci tam dobiorą konkretnie pod Twoje potrzeby.
Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.

Jaco

  • Global Moderator
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3537
Odp: Pytanie dotyczące strzał
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2016, 08:58:23 pm »
Nie są dobre, są o wiele za twarde. Jak Tomek radzi kup sobie carbony.
Cięciwy i kable do łuków bloczkowych
maxbowstrings@gmail.com

(kontakt na maila, nie priv forumowy)


vellkan