Autor Wątek: Wątpliwości przy doborze strzał (spine, waga, długość)  (Przeczytany 4415 razy)

siodme_dziecko_stroza

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Wątpliwości przy doborze strzał (spine, waga, długość)
« dnia: Listopad 24, 2020, 02:32:56 pm »
Cześć wszystkim. Jestem początkujący, kupiłem już swój pierwszy łuk i strzały, jednak mam wątpliwości, czy aby na pewno te strzały są odpowiednie dla tego łuku i chciałbym was prosić, abyście je rozwiali lub potwierdzili.

Strzelam z łuku wschodniego Rexbow 48" o sile naciągu 35#, maksymalna długość naciągu 29". Strzały karbonowe Buck Trail Frontier, spine 800, długość 29".

Przy pełnym naciągu strzała wystaje trochę więcej niż na długość grotu (nie licząc grotu wystaje 3,5 cm, z grotem 5,5 cm), być może dlatego, że strzelam z trzech palców, a nie metodą wschodnią. Jeśli chodzi o zalecaną wagę strzały to przeczytałem, że powinno to być 10 grain/1 funt naciągu, czyli w moim przypadku, po przeliczeniu na gramy, jakieś 22-23 g, a jest jakieś 17-19 g (zważone na wadze kuchennej, lepszej nie mam). Co do spine, to znalazłem różne tabelki i jeśli dobrze rozumiem, to w moim przypadku lepsza byłaby strzała o mniejszym spine (np. 600 czy 700).
Ponadto po strzelaniu mam sporo irytujących otarć w okolicach kostki palca wskazującego ręki łucznej. Nie wiem na ile jest to kwestia doboru strzał, a na ile mojej wciąż słabej techniki. Póki co zakładam rękawiczkę, ale nie wiem czy tak powinno być.

Chciałbym zapytać czy podzielacie moje wątpliwości (czy może niepotrzebnie przesadzam?) i czy możecie polecić jakieś inne strzały do wypróbowania?

doozers

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 1086
Odp: Wątpliwości przy doborze strzał (spine, waga, długość)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2020, 03:34:12 pm »
Cześć wszystkim. Jestem początkujący, kupiłem już swój pierwszy łuk i strzały, jednak mam wątpliwości, czy aby na pewno te strzały są odpowiednie dla tego łuku i chciałbym was prosić, abyście je rozwiali lub potwierdzili.