Forum lucznicze

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Zapraszamy do rejestracji!

Autor Wątek: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia  (Przeczytany 394 razy)

Legolas

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 506
Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« dnia: Listopad 10, 2019, 10:02:23 pm »

Czy macie jakieś swoje ulubione ćwiczenia, które wykonujecie w domu pod kątem łucznictwa? Mam na myśli np zwiększenie siły, żeby móc ciągnąć mocniejszy łuk, lub ćwiczenie ręki łucznej, aby miała siłę trzymać łuk. Z chęcią poznam jakieś skuteczne ćwiczenia :)
Zapisane
Mathews Halon X Comp 55#
Axcel Achieve XP 9", AV-41 Plus+ Feather Vision (0,75dpi)+Zbros Evolution Sight Light
Hamskea Hybrid Hunter Pro
Shrewd Onyx
Hamskea Insight Peep
Tru Ball the G.O.A.T
Easton Hexx 330

bartekchev

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2019, 03:39:39 am »

Pompki i podciąganie, może być w różnych wariantach oczywiście jak to u Nas łuczników warto zadbać o dobrą technikę ćwiczeń.
Zapisane

Legolas

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 506
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2019, 09:29:00 am »

Pompki i podciąganie, może być w różnych wariantach oczywiście jak to u Nas łuczników warto zadbać o dobrą technikę ćwiczeń.
Pompki na siłę ciągnięcia łuku? Myślałem, że pompki są bardziej na klatę niż na plecy. Oczywiście plecy też pracują ale raczej w mniejszym stopniu.
Zapisane
Mathews Halon X Comp 55#
Axcel Achieve XP 9", AV-41 Plus+ Feather Vision (0,75dpi)+Zbros Evolution Sight Light
Hamskea Hybrid Hunter Pro
Shrewd Onyx
Hamskea Insight Peep
Tru Ball the G.O.A.T
Easton Hexx 330

bartekchev

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2019, 06:46:38 pm »

Przy pompkach pracują ręce, klata, plecy, brzuch generalnie cały tułów. Przy ćwiczeniu na różnym rozstawie rąk bardzo wzmacniają ogólna siłę. Jak trzymasz lewą ręką łuk napięty to ta ręka nie pracuje podobnie jak w pompce? Przy dbaniu o postawę w strzelaniu stabilny tułów jest ważny. Generalnie jak to powiedział jeden youtuber (hamzhamowni kanał na youtube o kalistenice, specyficzny ale fajne poradniki) "nie ważne co robisz pompki trzeba npier#@$%ć".
Zapisane

adept

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2019, 05:57:44 pm »

[...] specyficzny ale fajne poradniki) "nie ważne co robisz pompki trzeba npier#@$%ć".
Czyli typowy "koks" ;-)
A co z mięśniami skośnymi zewnętrznymi brzucha i prostym brzucha (kaloryfer)? (potrzebne są do utrzymania prawidłowej postawy (jak z resztą większość mięśni tułowia i nóg).
Pompkami ich nie napompujesz :-)
Potrzebne są wszelakie ćwiczenia, skłony boczne, w przód, w tył, przysiady, "brzuszki".
Wyciskanie na leżąco no i podnoszenie ciężarka w skłonie przednim (świetnie pracują mięśnie grzbietu, naramienny, inne na plecach i biceps.
Samymi pompkami tego nie załatwisz ;-)
Zapisane

humungus

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 327
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2019, 06:32:47 pm »

ja robię   pompki, przysiady i brzuszki, jakieś tam prymitywne rozciąganie: skłony na stojąco i siedząco, ale ćwiczę bardzo nieregularnie,  jeden tydzień ćwiczę,  następny mi się nie chce, chodź jak się już zacznie to wciąga, jak i łuk
Zapisane
bez kijów i suwmiarek
nie będziem tu tracić gotówki na jakieś majonezy

bartekchev

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2019, 07:08:18 pm »

[...] specyficzny ale fajne poradniki) "nie ważne co robisz pompki trzeba npier#@$%ć".
Czyli typowy "koks" ;-)
A co z mięśniami skośnymi zewnętrznymi brzucha i prostym brzucha (kaloryfer)? (potrzebne są do utrzymania prawidłowej postawy (jak z resztą większość mięśni tułowia i nóg).
Pompkami ich nie napompujesz :-)
Potrzebne są wszelakie ćwiczenia, skłony boczne, w przód, w tył, przysiady, "brzuszki".
Wyciskanie na leżąco no i podnoszenie ciężarka w skłonie przednim (świetnie pracują mięśnie grzbietu, naramienny, inne na plecach i biceps.
Samymi pompkami tego nie załatwisz ;-)

Popatrz poradniki, jego czy jak masz uraz do koksów to https://www.youtube.com/user/Calisthenicmovement przy prawidłowych pąkach i podciąganiu zrobisz kaloryfer i prawie cała resztę, trochę przy nogach problem jak ktoś chce być koksem, ale przysiady podskoki itp załatwią sprawę. Ja nie jestem trenerem kalisteniki korzystałem pare miesięcy ostatnich z ich porad i efelkty są wiecej niż zadowalające.
Zapisane

Legolas

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 506
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2019, 09:07:18 pm »

A te ćwiczenia pomogły Tobie w łucznictwie? W sensie jesteś bardziej stabilny i wytrzymały?
Zapisane
Mathews Halon X Comp 55#
Axcel Achieve XP 9", AV-41 Plus+ Feather Vision (0,75dpi)+Zbros Evolution Sight Light
Hamskea Hybrid Hunter Pro
Shrewd Onyx
Hamskea Insight Peep
Tru Ball the G.O.A.T
Easton Hexx 330

bartekchev

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
Odp: Wytrzymałość i siła, ćwiczenia
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2019, 09:30:09 pm »

Tak zdecydowanie mi pomogły . A dokładnie podciąganie (różne warianty), pompki (różne warianty w tym na kółkach gimnastycznych), wznoszenie nóg wisząc na drążku, dipy i przysiady. Sugerowałem się poradnikami zapaleńców w kalistenice czy jak ktoś tam wspomniał pakerów, bo kogo słuchać jak nie pasjonatów? Jak uczę się techniki strzelania to też słucham pasjonatów łucznictwa. Nie  staram się odkrywać koła na nowo. I co najważniejsze zdaje sobie sprawę jak dużo może zmienić prawidłowa technika.
Zapisane