Autor Wątek: Mój pierwszy łuk własnej roboty, z kevlarowych nart.  (Przeczytany 18312 razy)

MaciekEm

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 30
Mój pierwszy łuk własnej roboty, z kevlarowych nart.
« dnia: Sierpień 13, 2016, 08:27:22 pm »
Witam!
Mam na imię Maciek, mam 28 lat, mieszkam na mazurach :)
Porządkując strych chciałem wyrzucić stare narty, jednak natchnęło mnie, aby zrobić z nich łuk :)
Narty były z wielowarstwowego materiału stalowo-kevlarowo-aluminiowego, ogólnie bardzo mocne i elastyczne. Nie znam się na łukach, ale myślę, że jest dość mocny, by go naciągnąć trzeba użyć sporo siły, i jak dostałem cięciwą po przedramieniu to mam guza jak jabłko :D Naciągnięty łuk mierzy ok 165 cm.
Mam kilka pytań, jako że spodobała mi się ta zabawa i chyba będzie to początek mojej przygody z łucznictwem. Na razie nie mam zamiaru inwestować w porządny sprzęt, sprawię sobie jedynie strzały.
A pytania brzmią tak:
1. Skoro beznadziejne strzały z trzciny i gwoździa posyła na jakieś 60-70m (większość i tak się rozpada przy próbie wystrzelenia) to jakiego zasięgu mogę się spodziewać używając carbonowych strzał?
2. Co poprawilibyście w konstrukcji, używając ogólnodostępnych, niespecjalistycznych materiałów?
Przesyłam w załączeniu zdjęcia, i z góry dziękuję za porady :)






« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2016, 12:57:58 pm wysłana przez MaciekEm »

spite

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 216
Odp: Mój pierwszy łuk własnej roboty, z kevlarowych nart.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2016, 09:21:30 pm »
Cięciwe masz ze złej strony załorzoną.
Jak założy z drugiej to się mu to wszystko połamie bo narty są projektowane na przeciążenia tylko z jednej strony.
Generalnie polecam Ci dać te 300zł i kupić jakiegoś samicka

MaciekEm

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Mój pierwszy łuk własnej roboty, z kevlarowych nart.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2016, 10:17:06 pm »