Autor Wątek: Do czego to?  (Przeczytany 16593 razy)

Miroslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
Do czego to?
« dnia: Październik 07, 2008, 03:52:43 pm »
Witam.
Jestem początkującym łucznikiem. Niedawno kupiłem sobie łuk Samick Polaris i strzałki Jazz. Trochę czytałem tematy na forum i mam pytanie:
Do czego służą clickery i buttony? Bo ich zdjęcie w sklepach internetowych nic mi nie mówią...
Pozdrawiam :)

Odie

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
Odp: Do czego to?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2008, 05:19:22 pm »
Clicker - po zamontowaniu pomaga przy naciaganiu strzaly na jednakowa odleglosc (np. zawsze na 28 ''). Po osiagnieciu tej odleglosci clicker klika :) I wtedy wiesz, ze masz dobrze naciagniety luk i powinienes wypuscic strzale (zakladajac ze przycelowales, hehe)

Button - sluzy do ustawiania strzaly mniej lub bardziej w osi luku (przez wkrecanie i wykrecanie) oraz do tuningu (wkrecanie/wykrecani i regulacje ugiecia sprezyny).

Gdzies na stronie KS Plaszowianka w Krakowie jest artykul po polsku jak ustawiac luk za pomoca buttona. W necie sa tez anglojezyczne opracowania m.in nastepujacych metod: bareshafting, tune for tens (t4t) itp. Poszukaj np. "Reference Guide for Recurve Archers" jest tam fura materialu o tym co sluzy do czego...
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2008, 05:23:04 pm wysłana przez Odie »
1. 21'' "Warf" Black Jenings Lightning  / Samick Universal Glass - 32#@28
2. 23'' Hoyt Radian / Win & Win Winus - 34#@28
3. Dwa "Bisoki" - angielskie z malym refleksem - 34 & 41#@28
Strzaly: Easton Redline oraz swierkowe  :)

Miroslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Do czego to?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2008, 06:15:32 pm »
Aha, dzięki za informacje. Może w przyszłości się przyda :)

I mam jeszcze pytanie ta podstawka: http://www.luksport.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=784&category_id=71&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=31