Autor Wątek: Mocny łuk, kilka pytań i wątpliwości... warto?  (Przeczytany 34813 razy)

Boss

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
Mocny łuk, kilka pytań i wątpliwości... warto?
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 11:56:01 pm »
Witam, zastanawiam się nad zakupem jakiegoś mocnego łuku klasycznego.
Jestem raczej początkujący, aczkolwiek strzelałem kilka razy z łuków o naciągu min 20kg, i 29 kg. Szło całkiem nieźle. Przyuważyłem, że największą frajdę sprawia mi strzelanie do celu ze znacznej odległości po paraboli.

Zastanawiałem się nad:
http://www.sklepluczniczy.pl/produkt/samick-sht-91.html

Mam problem z wyborem naciągu.
Nie chodzi o moje możliwości fizyczne (od kilku lat siłownia), ale o żywotność takiego łuku.
Jak mniemam, im większy naciąg tym większe obciążenia i "wypracowywanie się materiału" Nie chciał bym, żeby sprzęt rozpadł się po roku. Dla tego zastanawiam się jaka różnica jest w osiągach między łukami o naciągu 22.5, 25 i 27 kg. Oraz ile czasu użytkowania (tak bardzo orientacyjnie) taki łuk średnio przetrzyma. (przy oddawaniu ok 50 strzałów 3x w tygodniu).

Jeśli łuk 25 kilowy a 27 kilowy osiągami nie różnią się znacząco, a znacznie więcej przetrwa ten słabszy, to skłonny był bym kupić ten słabszy i na odwrót.

Zastanawia mnie też jakie strzały i o jakich parametrach dobrać do tego konkretnego modelu.  Komfortowy zasięg naciągu to dla mnie ok 70 cm.

Liczę też, że padnie kilka zdań komentarza apropo jakości zaprezentowanego łuku ew. jakieś inne propozycje z takiego przedziału cenowego.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2010, 12:01:21 am wysłana przez Boss »

Jarek

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • There are two types of shot - precision and love
Odp: Mocny łuk, kilka pytań i wątpliwości... warto?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2010, 04:02:00 pm »
Zdecydowanie nie warto. Może bardziej doświadczeni Forumowicze mnie poprawią, ale poniżej kilka argumentów na podstawie własnych doświadczeń.