Autor Wątek: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D  (Przeczytany 26206 razy)

zgaszony

  • Gość

kissielec

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2009, 02:47:51 pm »
Wg mnie, bardzo owocne spotkanie, w wyniku którego jest w nadchodzącym roku - szansa na jeszcze sprawniejsze i bardziej profesjonalne przeprowadzenie zawodów. Wg mnie, najważniejsze to:

- mniej rund pucharowych, ale więcej sportowego ducha, dyscypliny i profesjonalizmu,
- zaczynamy ściśle przestrzegać regulaminu EAA, a od zawodników będzie wymagać się
  jego znajomości (większa liczba sędziów uprawnionych do dyskwalifikacji zawodnika - w
  przypadku nieregulaminowego postępowania lub wyposażenia)
- rejestracja i opłaty nie w dniu zawodów tylko odpowiednio wcześniej - co pozwoli organizatorom
  uniknąć potencjalnych pułapek finansowych związanych z frekwencją,
- no i ważna sprawa związana z bezpieczeństwem i obecnością dzieci - osoby po spożyciu alkoholu
  nie będą mogły posługiwać się łukiem na terenie zawodów.
- a także... promujemy udział najmłodszych fanów łucznictwa 3D (których liczba wciąż rośnie).

pozdrawiam  :)
  
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2009, 06:16:01 pm wysłana przez kissielec »

Abrat

  • Doświadczony forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2009, 03:16:02 pm »
Niestety nie mogłem przyjechać, trudno ale po przeczytaniu komunikatu, wydaje mi się, że zmiany idą w dobrym kierunku.
Swoje poglądy i pomysły, odnośnie celów i funkcjonowania federacji, postaram się przekazać Adamowi. 

Mimo, że przez ponad dwa lata nie pokazywałem się na imprezach 3D (z przyczyn zdrowotnych jak by się kto pytał) jestem dalej zainteresowany powołaniem federacji 3D. Ma ona, moim zdaniem, sznase na zdobycie dużej popularności i na nie powielanie błędów postPRLowskich związków sportowych.

pozdr.
Abrat
łuki: od sasa do lasa, najchętniej coś refleksyjnego

paskud

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2009, 04:26:34 pm »
Nie mniej ważnym tematem niż sama organizacja zawodów jest podjęcie próby powołania federacji 3D. Powołanie federacji umożliwi zrobienie dość dużego kroku na przód - będzie można starać się o dofinansowanie z różnych źródeł  - ze środków unijnych czy też łatwiej będzie znaleźć sponsorów. A sponsorzy wolą wspomagać federację niż wybrany klub.

Zawody - co trzeba sobie powiedzieć wprost - wychodzą po podliczeniu z mniejszym lub większym deficytem gotówki w kieszeni organizatorów. I szczerze pisząc, gdyby nie ich prywatna kasa i włożony czas to najprawdopodobniej o zawodach można byłoby zapomnieć. Na nadchodzący rok w geście dobrej woli z ich strony będziemy mieć wsparcie przy organizacji zawodów jednak już teraz delegowane są osoby, które będą pracowały nad formą federacji, która to - miejmy nadzieję - będzie w stanie z pozyskanych środków w całości zorganizować zawody 3D.

Tak więc, organizacja wyrwie nas z dreptania w miejscu i da nam szansę wypłynięcia na szerokie wody. Od nas zależy jednak, czy będziemy środowiskiem na tyle dojrzałym by ta machina zaczęła działać, czy będzie dodatkowym obowiązkiem na barkach obecnych organizatorów.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2009, 11:37:15 pm wysłana przez paskud »

tomasz.k

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 211
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2009, 10:27:48 pm »
Witam !!!!!!
Wszystko jest ładnie dla tych co mają dużo kasy!
My jedziemy całą rodzinką to znaczy trzy osoby to koszt jednych zawodów wyniesie nas 135 zł plus nocleg,przejazd i wyżywienie.
To już jest kasa.
Czy to nie dyskryminacja?
Może ktoś chce zrobić zawody 3D dla elit.
Najlepiej zrobić odrazu startowe po 100 zł to bedzie od razu dużo mniej ludzi do podziału na grupy i po sprawie.
Napewno jest jeszcze dużo ludzi w takiej sytuacji jak ja !!!
Niektóre rzeczy potrzebowały zmian np. alkohol na zawodach!Popieram walke z tym precederem. Oraz kombinatorstwo niektórych zawodników.
Ale jak ma nie być jedzenia na zawodach to jeszcze koszty mają wzrosnąć aż prawie o 100 procent?
POZDRAWIAM!!!
Tomasz Kobuszewski

aro1569 - Arkadiusz Kania

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 249
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2009, 10:57:55 pm »
Witam,bardzo sie ciesze bo uwazam ,ze spotkanie bylo bardzo owocne i decyzje jakie tam zapadly uwazam za bardzo dobre.Patrzac obiektywnie ,rowniez w  stosunku do wypowiedzi to pragne zauwazyc ,ze nie ma co wywolywac wojny ,ze ktos na spotkaniu kalkulowal koszty licencji itd.Mam tu na mysli wypowiedz paskuda ktory nawiazal do tego.Uwazam ,ze osoba ,ktora wypowiedziala sie w ten sposob miala do tego pelne prawo tym bardziej ,ze brala udzial w spotkaniu i jesli ma zamiar brac udzial tylko w jednej rundzie np, to tez trzeba taka osobe zrozumiec a nie nadawac od cwaniakow.Po to byla dyskusja ,zeby kazdy mogl przedstawic to co go nurtuje, watpliwosci itd.Na tym zreszta to polega wiec prosze o obiektywizm.Suma sumarum i tak wszyscy doszlismy do konsensusu wiec nie wiem po co te teksty.Teraz odnosnie wypowiedzi kolegi tomasza.k.Tomku czy byles na spotkaniu ??Sadze ,ze nie bo gdybys byl to nie wypisywalbys takich rzeczy gdybys dowiedzial sie co to znaczy zorganizowac zawody i z czym sie to wiaze.Decyzja o podwyzszeniu kosztow zostala podjeta jednomyslnie i zeby nie bylo mi tez sie nie przelewa ala dla dobra sportu i w skali roku sa to naprawde niewielkie kwoty.Poza tym jesli jedziesz z dziecmi to ich pelna kwota nie obejmuje. Zreszta jadac na zawody gdzies dalej trudno zeby organizator zapewnial nocleg,pozywienie i pewnie jeszcze paliwo.Wybacz moja zlosliwosc ale sprobuj popatrzyc na to bardziej obiektywnie.Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2009, 11:03:41 pm wysłana przez aro1569 »
Bowtech Invasion CPX 70#, Mathews Drenalin 70#,
TR Micro Alpha v5, Sure- Loc QC,
Ripcord Code Red, Mathews HD II,
Cartel Midas Max ,
Octane 11'' , Bee stinger pro hunter max 8"
CE Maxima 250

kissielec

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2009, 11:17:05 pm »
Może ktoś chce zrobić zawody 3D dla elit.

Ja raczej skomentowałbym podwyższenie składek, jako powrót do rzeczywistości i zakończenie pewnej harytatywnej misji.
Zawody 3D, to nie tylko towarzyski piknik, ale przede wszystkim impreza sportowa, która wymaga dobrej organizacji, bezpieczeństwa i musi w najgorszym wypadku finansować się sama.
Takie niszowe dyscypliny jak łucznictwo 3D, nigdy nie będą mieć wystarczającego sponsoringu, przynajmniej dopóki media nie będą takich zawodów transmitować na żywo  ;D.

tomasz.k

  • Stały bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 211
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 15, 2009, 11:20:51 pm »
Zebyśmy sie dobrze zrozumieli. To koszty poza startowym to kazdy ponosi sam! tak ja jak wszyscy!
A suma którą podałem jest sumą nas trojga.
A na spotkaniu nie byłem bo pracowałem i poza tym brak kasy.
Pozdrawiam!
P.S.
Nie twierdze wcale że zorganizowanie zawodów jest łatwe i tanie!!!!!!!!!!!!!!
Tomasz Kobuszewski

paskud

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 15, 2009, 11:21:02 pm »
Witam !!!!!!
Wszystko jest ładnie dla tych co mają dużo kasy!
My jedziemy całą rodzinką to znaczy trzy osoby to koszt jednych zawodów wyniesie nas 135 zł plus nocleg,przejazd i wyżywienie.
To już jest kasa.
Czy to nie dyskryminacja?
Może ktoś chce zrobić zawody 3D dla elit.
Najlepiej zrobić odrazu startowe po 100 zł to bedzie od razu dużo mniej ludzi do podziału na grupy i po sprawie.
Napewno jest jeszcze dużo ludzi w takiej sytuacji jak ja !!!
Niektóre rzeczy potrzebowały zmian np. alkohol na zawodach!Popieram walke z tym precederem. Oraz kombinatorstwo niektórych zawodników.
Ale jak ma nie być jedzenia na zawodach to jeszcze koszty mają wzrosnąć aż prawie o 100 procent?
POZDRAWIAM!!!
Niestety, ale aspekt finansowy zawodów też potrzebuje zmian. Na spotkaniu padały konkretne kwoty, które przeznaczane są na:
- koszt utrzymania zwierzaków
- koszt wykonania medali i dyplomów (bo na zakup nagród już nie starcza pieniędzy a to, że one są jest gestem dobrej woli ofiarodawców)
- koszty zakwaterowania sędziów sędziujących zawody

W obecnej sytuacji zgodziliśmy się wszyscy obecni na spotkaniu, że poza standardowymi wydatkami koniecznie musimy zainwestować w kadrę sędziowską, tak, żeby zawody przebiegały sprawniej. Ja sobie nie wyobrażam jednego czy dwóch sędziów biegającego między grupami po górach.

Kolejnym wydatkiem który się szykuje jest zakup tak prozaicznej rzeczy jak drukarka do drukowania dyplomów za kwotę kilkuset złotych....

W przypływie zaś rozpusty licencje 3D będą wykonane w formie plastikowej w cenie około 8pln za sztukę - wydanie 12pln na plastik ze zdjęciem to wydatek, na który nas obecnie nie stać.

Wszystko to, o czym piszę nie jest wyssane przeze mnie z palca ale było omawiane na spotkaniu i najlepiej było się na nim pojawić. Na to wszystko, choć wydatki obcięte są już do minimum dalej brakuje kasy. Jak już pisałem zamiast myśleć wyłącznie o swoich portfelach pomyślcie też o portfelach organizatorów wykładających własne, prywatne pieniądze na dofinansowanie imprezy w kwotach zdecydowanie większych.

@aro1569 Ja w żadnym wypadku nie zmierzam do wywołania wojny - jak widzisz, mentalnie wygląda to tak, że jak ktoś dołoży brakującą kwotę to dobrze, jak ja to źle. Będę ukontentowany jak ktoś przedstawi rozwiązanie, które będzie dobre dla ogółu a nie tylko i wyłącznie dla niego samego.

kobusz

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 15, 2009, 11:28:54 pm »
... obiektywnie dla zrzeszonych średnio rodzinka z dzieckiem:
było: 35x2+7,5=77,5,- z wyżywieniem i dopłatą organizatorów
będzie: 60x2+15=135,- bez wyżywienia i problemów organizatorów

... średnio dla dwóch osób przyszły sezon w kraju 1600zł ( całość 4 spotkania z dojazdem i noclegami - bez wyżywienia... )

... taka bezstronna kalkulacja naszego hobby ...

... niestety w życiu brakuje prawie zawsze dwóch rzeczy czasu i pieniędzy - inaczej nikt z nas nie miałby 99% problemów w życiu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2009, 11:34:38 pm wysłana przez kobusz »

kissielec

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2009, 12:15:03 am »
A jeśli chodzi o pozostałe aspekty to wg mnie, dla polskiego 3D są dwie drogi:

1. Towarzyskie miłe spotkanka przy grillu, z łukiem w jednej a piwkiem w drugiej ręce. Liczymy punkty ale tak na prawdę nikomu na niczym poza powygłupianiem się, słoneczkiem i świeżym powietrzem - nie zależy. Rozstajemy się w nadziei, że jak będzie ładna pogoda to prawdopodobnie pojawimy się również na następnych tzw."zawodach", bo w końcu to nic nie kosztuje, ktoś do tego dokłada a my mamy ubaw po pachy.  

2. Idziemy w sport. Trenujemy i przygotowujemy się do zawodów. Dbamy o brak alkoholu, o poziom rozgrywki, właściwy sprzęt, rygorystyczne przestrzeganie regulaminu i odpowiednie sędziowanie. Na koniec wręczamy sobie przyzwoite dyplomy i medale i rozstajemy się z postanowieniem uzyskania lepszego wyniku następnym razem. A przy okazji dobrze się bawimy - również poprzez emocjonującą, uczciwą rywalizację. I za tę przyjemność gotowi jesteśmy uiścić normalną opłatę.

Celowo opisałem to dość skrajnie.
Ja zdecydowanie optuję za wariantem nr 2, bo tylko ten wariant daje szansę łucznictwu 3D na rozwój i utrzymanie poziomu nie gorszego niż w innych krajach - zrzeszonych w EAA.
Uważam, że rozgrywki Pucharu Polski i Mistrzostwa (czyli w sumie tylko 4 imprezy w roku) powinny być rozgrywane na odpowiednim poziomie sportowym. Mniejsza o słoneczko i grille.  
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2009, 12:42:12 am wysłana przez kissielec »

lucznikruda

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 16, 2009, 07:51:57 am »
Niektórych osób nie potrafie zrozumieć. Niestety życie jest brutalnle i bez kasy ciężko cokolwiek robić. Każdy uprawiany sport wymaga dużego wkładu pieniężnego i z tym trzeba się liczyć. Wypisujecie swoje kalkulacje ile Was takie zawody będą kosztować ale jest to indywidualna sprawa każdego zawodnika, mam kase to jade na zawody, nie mam kasy to nie jade -proste. Przecież organizator nie może być sponsorem każdego zawodnika.

kobusz

  • Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 16, 2009, 08:06:33 am »
... @ kissielec ... przerysowałeść sytuację.... i to poważnie!!!

Każdy rozsądny człowiek będzie za opcją drugą.
Niech cię nie dziwi zaskoczenie forumowiczów bo nagle się okazuje że:
- wpisowe kosztowało 35zł z posiłkiem
- posiłek niech będzie 8zł
- same zawody plus minus 27zł
- teraz zawody będą kosztowały 60zł bez wyżywienia
- cena wzrasta o ponad 100% :(

Każdy może być zaskoczony:
- musi dołożyć jakieś pieniążki
- ile to organizatorzy do tej pory dokładali sami!!!

PROSZĘ MNIE TYLKO NIE POSĄDZAĆ O PRÓBĘ ROZLICZENIA ORGANIZATORÓW
po prostu tak wyszło z ich wyliczeń i doświadczeń tych kilku sezonów a tak po stronie kogoś kto patrzy od drugiej strony

Przykro mi tylko patrzeć na to co nieuniknione - komercjalizację wszystkiego co nas otacza :(
Sa tylko dwa wyjścia szukania pieniędzy:
- bogaty sponsor który znajdzie sposób by mieć z tego wymierny zysk ( na razie to niestety niszowa dyscyplina )
- jeśli się da obniżyć koszty organizacji zawodów

@lucznikruda
masz rację i chyba właśnie to napisałem ;D w poprzednim poście...

Zaznaczam iż sam jestem i byłem za tym by każdy płacił za siebie.

« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2009, 08:17:05 am wysłana przez kobusz »

zgaszony

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 16, 2009, 08:18:05 am »
Pytanie do wszystkich w związku z wycofaniem się Bydgoszczy z organizacji Pierwszej Rundy Pucharu Polski 2010, proszę o zgłaszanie się chętnych do organizacji rundy otwierającej.

lucznikruda

  • Gość
Odp: Spotkanie organizacyjne Polskie Łucznictwo Terenowe 3D
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2009, 08:18:44 am »
Moim zdaniem na obniżenie startowego jest tylko jeden sposób. Założenie federacji i znalezienie sponsora. Tak jest przy organizacji zawodów FITA. Zawody organizuje klub, pobiera startowe o zawodnika 30 zł od niezrzeszonego 100 zł, a resztę kosztów pokrywa PZŁucz. Ciekawostką jest to, że kluby jeszcze wychodzą na plusie przy organizacji zawodów.