Autor Wątek: Nie umie ustawić celownika. Proszę o pomoc.  (Przeczytany 21024 razy)

ulin

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Nie umie ustawić celownika. Proszę o pomoc.
« dnia: Sierpień 15, 2009, 12:06:40 am »
WItam.

Kupiłem sobie celownik CARTEL do łuku SAMICK POLARIS, z którego do tej pory strzelalem metodą "po grocie" i jest problem!

Nie potrafię ustawić celownika.

Teoria jedno a praktyka swoje. Jeżeli przeziernik celowniak mam ponad grotem strzały wówczas strzała leci prosto pod cel - czyli wbija się w ziemię, a jeżeli ustawię przeziernik pod grotem wówczas nijak pasuje to do teorii, a poza tym zasłaniam przeziernik dłonią , która trzyma majdan.

Bardzo proszę o pomoc, bo jestem kompletnie zielonyw tej dziedzinie, przeczytalem mnóstwo stron internetowych, forów dyskusyjnych i to tylko jeszce bardziej mnie zdezorientowało.

jak mam ustawić celownik żeby z odległości 20 - 30 metrów trafiać w cel?
jak celować?
jakie korekty?

ja naprawdę nie mam o tym pojęcia więć bardzo proszę o radę - instruktaż.

POZDRAWIAM
Piotrek.

streptomycyna

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Nie umie ustawić celownika. Proszę o pomoc.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2009, 07:47:10 am »
Prawdopodobnie ciągniesz strzałę w kierunku oka. Dla takiego naciągu nie ma dobrego ustawienia celownika (musiałby być pod strzałą, czyli niewidoczny). Gdy strzelasz z celownikiem ciągnij strzałę w stałe, wygodne miejsce w okolice brody i szyi (kilkanaście centymetrów poniżej oka). Celownik ustaw wstępnie kilka centymetrów nad podstawkę i... teoria zacznie się sprawdzać.

ulin

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Nie umie ustawić celownika. Proszę o pomoc.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2009, 12:16:43 pm »